مدیر جهاد کشاورزی سرچهان از توابع استان فارس، از تداوم برداشت انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان شهریور ماه ۲۰ هزار تن محصول از تاکستان‌های سرچهان برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 17 September 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علی موسی پور جشنی یکشنبه ۲۶ شهریور به خبرنگاران گفت: ۲۰۰۰هکتار از باغ‌های شهرستان سرچهان تاکستان است و بیشترین سطح آن در حومه شهر حسامی قرار دارد.

او با اشاره به اینکه انگور نسبت به سایر درختان میوه، تحمل بیشتری نسبت به کم آبی و خشکسالی دارد، عنوان کرد: ارقام انگور تولیدی سرچهان از نوع کشمشی بواناتی، پیکامی، سیاه سردشت و صاحبی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرچهان با بیان اینکه متوسط عملکرد این محصول۱۰ تن در هکتار است، عنوان کرد: تولیدات انگور به صورت تازه خوری کشمش، مویز و شیره انگور در سبد غذایی شهروندان قرار می‌گیرد که کشمش تولیدی به‌دلیل شهد بالا کیفیت مطلوب و طرفداران خاص خود را دارد.

موسی پور جشنی از توصیه و تأکید کارشناسان باغبانی در استفاده از روش داربستی به متقاضیان سخن گفت و اظهار کرد: با توجه به افزایش کیفی و کمی تولید محصول در روش مذکور به صورت پراکنده در سطح ۶۰ هکتار از تاکستان‌های شهرستان روش داربستی اجرا شده است.

برچسب ها: برداشت ، انگور ، سرچهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار