کد خبر: ۱۱۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 15 October 2015

تجلی اعتدال در عمل و نه گفتار

سجاد نیکنام*: برگزاری همایش حزب اعتدال و توسعه در آذربایجان غربی و طرح شایعاتی مبنی بر شکایت از دبیر این حزب در استان، در چند روز اخیر حواشی قابل تاملی را در استان به دنبال داشته است.

قربان احمدی دبیر حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی، اهداف پنجگانه خود از برگزاری همایش اخیر این حزب در استان را افتتاح دفتر استانی، تعیین سیاست های راهبردی حزب، نشر گفتمان اعتدال، افتتاح وب سایت رسمی حزب اعتدال، تجلیل از طلایه داران اعتدال استان و تجلیل از مرحوم علی اکبر آقایی معرفی می کند؛ ولی همزمان مصاحبه ای از وی در برخی رسانه ها منتشر می شود که برداشت مخاطب از گفته های قربان احمدی، شروع پروسه ای جدید برای طرح اتهاماتی اثبات نشده نسبت به مدیران دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی می باشد.

بسیاری قربان احمدی را در آذربایجان غربی از سال 92 به بعد و با ریاست یکی از ستادهای مردمی متعلق به دکتر روحانی در ارومیه و همچنین مدیرکلی حوزه استانداری همین استان می شناسند؛ مردی که برای حسن روحانی ستاد زد و برای پیروزی اش جشن گرفت و پس از آن نیز برای نماینده عالی دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی ستاد استقبال راه انداخت و در نهایت مدیرکل حوزه استانداری قربانعلی سعادت شد؛ اما دبیر کنونی حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی امروز خود را در مقابل دولتمردان تدبیر و امید در استان قرار داده و در عین حال از تلاش برای نشر گفتمان اعتدال سخن می گوید!

دبیر حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی در سخناني شبهه انگيز، استاندار دولت تدبیر و امید را متهم به بی توجهی به دغدغه ها و خواست مردم منطقه آزاد ماکو نموده و دلیل دشمنی خود با نماینده عالی حسن روحانی در استان را نیز دفاع وی از تخلفات مدیرعامل این منطقه معرفی می کند! اتهامات و تخلفاتی که در هیچ محکمه قضایی طرح و اثبات نشده و بی شک بیان چنین ادعاهایی در یک رسانه، شایسته دبیر حزبی که مدعی نشر گفتمان اعتدال می باشد، نخواهد بود؛ چرا که تنها دستآورد آن، ریختن آب به آسیاب مخالفین تدبیر و امید و اندیشه اعتدال گرایی می باشد.

قربان احمدی همچنین با تلاش برای سیاسی جلوه دادن پرونده ای که پیش از این توسط رسانه ای دلواپس مطرح شده بود، خودرا بزرگترین مانع برای تصرف بیش از پیش آذربایجان غربی معرفی می کند و مدعي مي شود که اجازه نخواهد داد عده ای مخالف دولت در لباس دولت، امید این ملت را با انحصارطلبی و تمامیت خواهی به نفع خودشان تمام کنند! غافل از اینکه چگونه ممکن است دبیر یک حزب مدعی حمایت از دولت، دولتمردان همان دولت را در رسانه ها متهم به تصرف یک استان نماید و همچنان انتظار امید از ملت حامی آن دولت نیز داشته باشد! یا وقتی اتهامات اثبات نشده در رسانه های عمومی علیه افرادی طرح می شود، با چه توجیهی همین افراد را می توان تهدید به اقدام قضایی به دلیل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی کرد!

دبیر حزب اعتدال و توسعه در سوی دیگر و با بي انصافي تمام، نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان را متهم به دوستی با افراد مخالف دولت و تقویت مواضع جریان انحرافی دولت گذشته نموده واستانداری آذربایجان غربی را لانه انشقاق و تولید نفاق در بین جریان حامی دولت معرفی می کند و با دعوت از قربانعلی سعادت و علیرضا رادفر به مناظره، عملاً در جبهه مخالفین دولت تدبیر و امید در استان قرار می گیرد! رفتاری که امروز شادمانی دلواپسان را رقم زده و هرگز از دبیر یک حزب حامی حسن روحانی انتظار نمی رود.

متاسفانه دبیر حزبی که در آستانه یک انتخابات حساس به دنبال جابجایی مهره های دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی می باشد، اعتدال را نه در عمل، بلکه در گفتار نهادینه ساخته و امروز هم اگر اعتلای گفتمان تدبیر و امید برای وی ارزشمند است، نباید اختلاف و انتقاد درون جبهه ای را در فضای رسانه ای مطرح سازد؛ چرا که دلواپسان در کمین نشسته اند و ابزار بزمشان، بهانه اختلاف در میان حامیان دولت و اصلاح طلبان می باشد.

از اين رو از دبير حزب اعتدال و توسعه و حتي ديگر دبيران احزاب كه به انديشه اعتدال و اصلاح طلبي باور دارند، انتظار مي رود در آستانه انتخابات حساس پيش رو، به اصول و برنامه هايي كه از سوي رهبران اين جريان فكري توصيه شده، پايبند باشند و در مسير تقويت اميد مردم و اعتلاي تدبير و اصلاحات گام بردارند و اين مهم نيز ميسر نمي شود مگر با اتحاد و همدلي در برابر دلواپسان.

* نايب رئيس شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و دبير حزب مردم سالاري آذربايجان غربي

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
استان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
ما یعنی تقریباً همه استان و افرادی که وفادار به دولت هستیم اما اینو عرض کنیم که در کل استان کسی مثل جناب احمدی که وفادار به دولت و ملت باشه نمیشه پیدا کرد، میگیم که تمام قد از جناب آقای احمدی اطاعت میکنیم و همه این نقد های ایشون به استانداری کاملاً به جا هست. یاشاسین جناب قربان احمدی
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
حتماً جناب احمدی مدارکی دارن در مورد این آقایون که چنین با قاطعیت حرف میزنن و بنده مطمئن هستم کسی مثل جناب احمدی که فردی درستکار و پاک و مردمی باشه نمیشه پیدا کرد
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
درود بر جناب احمدی بزرگوار واقعاً خیلی به جا از اینا مصاحبه کردن چون همینطور اگه پیش بره دکتر روحانی به هیچ وجه در این استان رای نخواهد آورد و بنده به پاکی جناب احمدی ایمان دارم که ایشون از سر دلسوزی این حرف ها رو گفتن و ما از ایشان حمایتمان را اعلام میکنیم
علی
|
United States
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
علی آقا شما بهتره دنبال جلسه های بی رمق خودتان باشید انگار عظمت این همایش خیلی گرفته حالتون رو
محمد عرفانی
|
United States
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
آقای اصلاح طلب به جای حمله به کسی که بزرگترین افتخار آذربایجان غربی را آفرید در دولت تدبیر و امید بهتر است حواس ات به دور و برت باشه این خصومت ها با آقای احمدی پایان خوشی نخواهد داشت.در ضمن سعادت اونقدر مداح داره که شما را لازم نداره
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
اقای سعادت دارای سابقه انقلابی هستن وپیرو خط,امام ورهبری هستن اگر مدارکی وجود داشت هیچ وقت مهندس سعادت رابرای استانداری انتخاب نمیکردن.اقای احمدی تهمت زدن کار خوبی نیست مدارکی داری انتشار بده غیر اون باشه توبه کن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار