مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: کشاورزان شهرستان سرعین با هدف افزایش تولیدات کشاورزی و بهبود عملکرد سیستم کشاورزی از کشت پاییزه مطابق با روال‌های علمی استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 07 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، داور داوردان با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز به تشریح ابعاد اهمیت اقتصادی و تأثیر کشت پاییزی بر رونق صنعت کشاورزی شهرستان سرعین پرداخت و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و کشاورزی مناسب، سرعین یکی از نقاط مهم تولید کشاورزی در استان است که در همین راستا به تمامی کشاورزان منطقه تاکید داریم از کشت پاییزی مطابق با روال‌های علمی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کارشناسان کشت پاییزه را به جهت حفظ نرمی خاک و افزایش طول دوره رشد گیاه توصیه می‌کنند، گفت: کشت پاییزی می‌تواند به عنوان یک فرصت برای افزایش تولیدات کشاورزی و بهبود عملکرد سیستم کشاورزی در شهرستان سرعین محسوب شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین خاطرنشان کرد: این کشت، به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب در فصل پاییز و استفاده از خاک‌های حاصل‌خیز، می‌تواند عملکرد بالاتری در محصولات کشاورزی بخشیده و به تنوع و پایداری تولیدات کمک کند.

داوردان با تاکید بر اینکه کشاورزان در کشت پاییزی با رعایت استاندارد‌های فنی و مشاوره دقیق با کارشناسان متخصص به این مهم اقدام کنند، ادامه داد: افزایش تولید یکی از مهم‌ترین مزایای این کشت بوده و موجب افزایش تولیدات کشاورزی و افرایش برداشت مالی برای کشاورزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشت پاییزی می‌تواند در کنترل آفات و بیماری‌های مختلف که در فصل پاییز شیوع دارند، مؤثر باشد و خسارات ناشی از آن‌ها را کاهش دهد، گفت: کشت پاییزی موجب تنوع تولیدات کشاورزی می‌شود و باعث می‌شود تا کشاورزان بتوانند در بازار‌های مختلف و در زمان‌های متفاوت، محصولات خود را عرضه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین همچنین با تاکید بر اینکه ما مطابق سیره اهل بیت (ع) کشاورزان را گنج‌های یک جامعه می‌دانیم، گفت: همت و اراده همکاران در جهاد کشاورزی شهرستان سرعین در مسیر خدمت به کشاورزان ستودنی بوده و در راستای تقویت انگیزه و هم چنین ارائه راهکار‌های علمی و فنی به صورت تمام وقت خدمتگذار کشاورزان زحمت کش هستیم.

داوردان خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها نیز استدعا داریم تا با ورود فرهنگی خود نسبت به موضوع کشت پاییزه در جهت فرهنگ سازی و افزایش آگاهی در این رابطه، کمک حال جامعه کشاورزی باشند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار