مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از پرداخت ۱۰ هزار فقره تسهیلات از سوی صندوق امداد ولایت به نیازمندان استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ 03 September 2023

جمال شیبه با اشاره به هفته بانکداری اسلامی، در خصوص علمکرد صندوق امداد ولایت استان خوزستان اظهار کرد: این صندوق در راستای کمک به اشتغال، درمان، تامین جهیزیه، تحصیل، مسکن و رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد فعالیت دارد.

وی افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تسهیلات قرض‌الحسنه و معوض خود را با هدف گره‌گشایی و تامین منابع برای رفع نیاز خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان با مشارکت خیران بیش از پیش فراهم می‌کند.

شیبه گفت: اقدامات صندوق، جذب منابع مردمی در راستای ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سرفصل‌های حمایتی کارگشایی، ودیعه تعمیرات و احداث مسکن، اشتغال و کارآفرینی و ارائه تسهیلات درمانی و فرهنگی به نیازمندان جامعه است.

وی بیان کرد: اهداف راهبردی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت شامل توسعه مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی خانوارهای جامعه هدف، تامین حداقل نیازهای اساسی خانوارهای نیازمند، کاهش آسیب‌های اجتماعی در خانوارهای جامعه هدف، حفظ کرامت انسانی و رشد فرهنگی مددجویان و تلاش حداکثری برای جذب منابع مورد نیاز، جهت پرداخت انواع وام‌های قرض‌الحسنه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان افزود: چشم‌انداز و هدف‌گذاری سال جدید اعطای ۱۲ هزار فقره تسهیلات قرضکالحسنه پیش‌بینی شده که با مشارکت بیشتر خیرین قابل افزایش است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار فقره تسهیلات با هدف توانمندسازی و گره‌گشایی به نیازمندان و مددجویان خوزستانی در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان در استان خوزستان از سوی این صندوق پرداخت شده است.

محمود منصوری مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خوزستان نیز به برخی از خدمات نوین این بانک هم اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات بانکی همراه‌بانک و اینترنت‌بانک، متصل به شبکه شتاب کشور، صدور کارت بانکی آنی، صدور کارت هدیه آنی، صدور بن‌کارت، فعال نمودن اینترنت‌بانک، همراه‌بانک و تلفن‌بانک، انجام حواله ساتنا و پایا و ارائه خدمات غیرحضوری از جمله خدماتی است که این بانک ارائه می‌دهد.

وی افزود: دریافت نکردن سود و جریمه دیرکرد اقساط، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با اقساط بلندمدت، دریافت نکردن کارمزد تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، دریافت حداقل کارمزد برای پرداختی بالاتر از ۱۰۰ میلیون ریال و پرداخت تسهیلات با شرایط تضامین آسان برای مددجویان، از دیگر مزایای در نظر گرفته شده است.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خوزستان گفت: صندوق امداد ولایت همچنین به منظور بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و نیکوکاران، شرکت‌ها، کارخانه‌ها، اصناف و... در راستای ترویج سنت حسنه قرض‌الحسنه در کشور و تامین منابع موردنیاز پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان، طرح‌هایی را اجرا کرده است. یکی از این طرح‌ها، طرح هم‌افزایی است که در آن تمامی خیرین می‌توانند با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت و اعتبار هم‌افزایی تخصیص داده شده از سوی صندوق، نیازمندان موردنظر خود را برای دریافت تسهیلات به صندوق معرفی کنند.

وی در خصوص طرح همیاری نیز بیان کرد: خیرین می‌توانند با سپرده‌گذاری در صندوق، این امکان را فراهم کنند تا از گردش حساب‌شان به نیازمندان مطابق قوانین صندوق، تسهیلات پرداخت کنند و این طرح علاوه‌بر بهره‌مندی نیازمندان از تسهیلات، می‌تواند در ارتقای فرهنگ  قرض‌الحسنه نیز موثر باشد.

منصوری گفت: در طرح مسئولیت اجتماعی نیز خیرین می‌توانند با افتتاح حساب در صندوق امداد ولایت، مبلغی را برای مدت زمان مشخص سپرده‌گذاری کنند تا صندوق برابر با مبلغ سپرده‌گذاری شده برای رفع احتیاجات ضروری نیازمندان و مددجویان کمیته امداد، نسبت به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام کند و پس از سپری شدن مدت زمان تعیین‌شده، مبلغ سپرده‌گذاری شده را عیناً برداشت کند.

وی گفت: در طرح قرض ماندگار نیز خیرینی که برای ترویج فرهنگ حسنه قرض‌الحسنه قصد کمک در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان را دارند، با استفاده از این طرح مبلغ موردنظر خود را به صورت بلاعوض در اختیار صندوق قرار می‌دهند تا علاوه‌بر برخورداری از اجر دنیوی و اخروی، مبلغ واریزی به‌صورت مادام‌العمر در چرخه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که صندوق امداد ولایت، محل تجمع خیران برای حمایت از نیازمندان است، از مردم نیکوکار خواست با افتتاح حساب و سپرده‌گذاری در این صندوق، واقع در: اهواز، امانیه، میدان راه‌آهن یا مراجعه به سایت www.sqev.ir، ضمن ترویج سنت قرض‌الحسنه، به نیازمندان و محرومان جامعه کمک و آن‌ها را در رفع نیازهایشان یاری کنند. 

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار