سه طرح آبخیزداری و پروژه احیا و بازسازی زیرساخت‌های نهالستان و تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال در شهرستان‌های کرمانشاه، سنقروکلیایی و اسلام‌آبادغرب آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 31 August 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، اولین پروژه آبخیزداری حوضه سماق در بخش بیلوار - محدوده روستای جبارآباد علیا از توابع شهرستان کرمانشاه طی مراسمی با حضور مسوولان و مردم منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم، «بلینی» سرپرست منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه، در خصوص پروژه مذکور توضیحاتی ارایه داد و گفت: سازه تورکینست (بند خاکی) با حجم مخزن هفت هزار متر مکعب و اعتبار ۵۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی احداث شد.

وی با بیان اثرات مثبت پروژه مذکور در کنترل و مدیریت رواناب های فصلی و ذخیره نزولات آسمانی به منظور افزایش بهره وری آب گفت: پروژه آبخیزداری با افزایش تولید کشاورزی اراضی پایین دست بر اقتصاد منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

بلینی اظهار داشت: مبنای پروژه های آبخیزداری با انعطاف پذیری، رفاه و امنیت آب است که پایه و اساس مدیریت منابع آب است.

همچنین عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری حوزه چشمه گیلان شهرستان سنقروکلیایی آغاز شد.

این پروژه شامل دایک خاکی و بند سنگی ملاتی است که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس، قربانی فرماندار، بخشدار و ارگان‌های نظامی و انتظامی، مسوولین شورای اداری شهرستان و تعدادی از بهره برداران حوزه مذکور آغاز شد.

«مجتبی تاسه» رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آبادغرب هم از افتتاح پروژه احیاء و بازسازی زیرساخت های نهالستان و تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان این اداره خبر داد.

در این مراسم تاسه گفت: این پروژه با اعتبار ۱۳۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۸۰۰ (نفر روز) به سرانجام رسیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار