فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری زوجی که با شیوه و شگرد رمالی و دعانویسی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 31 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرهنگ فرشید زینلی اظهارداشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه در فضای مجازی زوجی رمال، فالگیر و دعانویس با نام فال مرودشت و استخاره قرآنی پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه و تحقیقات مقدماتی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این زوج جوان با عضوگیری در شبکه‌های اجتماعی از طریق رمالی، دعا نویسی و شکستن طلسم در مرودشت، در سایر شهرستان‌های کشور نیز از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت ادامه داد: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی محل زندگی و کسب و کار این زوج را در یکی از محلات شهرستان که منزل مبله اجاره کرده بودند، شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضایی نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.

سرهنگ زینلی با بیان این که این زوج روزانه با وعده رفع مشکلات شهروندان با دعا‌نویسی و رمالی از هر مشتری در فضای مجازی از یک میلیون ریال بابت سر کتاب و استخاره تا ۱۰۰ میلیون ریال جهت دعا، طلسم و دارو دریافت می‌کردند، گفت: در بازرسی از منزل متهمین، چندین جلد کتاب و آلات و ادوات رمالی، تجهیزات الکترونیکی، تعداد زیادی دعای دست‌نویس و سلاح سرد شامل شوکر و چاقو نیز کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان این که متهمان تاکنون به ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان اقرار کردند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار