مدیر کل استاندارد استان آذربایجان غربی عنوان کرد
1687 پروانه کاربرد علامت استاندارد از ابتدای دولت سیزدهم در آذربایجان غربی، صدور، تمدید، تعلیق و ابطال شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶ 27 August 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، وحید موسی پور، مدیرکل استاندارد استان گفت: از ابتدای شروع دولت سیزدهم براساس بررسی های صورت گرفته45۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد این مدت در این استان صادر و 516 مورد نیز تمدید و 721 مورد تعلیق و یا ابطال شده است.

موسی پور با تاکید بر اینکه پیگیری نکردن واحد تولیدی برای تمدید پروانه، تعطیلی، غیرفعال بودن واحدها و رعایت نکردن استانداردهای اجباری تولیدات و خدمات ارائه شده از جمله عوامل تعلیق و ابطال این پروانه ها به شمار می رود، اظهار کرد: واحدهای تولیدی که پروانه آنها تعلیق شده حداکثر سه ماه فرصت دارند که نسبت به رفع نواقص و احراز شرایط استاندارد اقدام و در غیر اینصورت پروانه آنها ابطال می شود.

وی با بیان اینکه اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه استاندارد بودن و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است، افزود: مشاهده پروانه استاندارد همراه با کد ده رقمی درج شده بر روی محصولات، سلامت کالا را برای مصرف کننده تضمین می‌کند.

مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی در ادامه خاطر نشان کرد: این اداره کل به همراه شرکت های بخش خصوصی تایید صلاحیت شده از طرف سازمان، به صورت مستمر امر نظارت و کنترل واحدهای تولیدی و خدماتی را زیرنظر دارند.

دبیر شورای استاندارد استان همچنین تصریح کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد است.

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار