همزمان با فرا رسیدن هفته دولت و با حضور استاندار مرکزی، رییس مجمع خیرین سلامت کشور و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی، پروژه پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی ساوه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ 27 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه در این مراسم گفت: پروژه پردیس دانشگاهی علوم پزشکی ساوه در متراژ ۶۴۰۰ متر مربع با ارزش ریالی به همت خیر نیکوکار خانواده عسگریان (گروه صنعتی شیشه کاوه) با صرف هزینه ای معادل ۱۱۶ میلیارد تومان احداث شده است.

امیر قادی پاشا با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث این پروژه در سال ۱۳۹۵ آغاز شده و در سال ۱۴۰۱ به اتمام رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۹ پروژه حوزه سلامت در دانشکده علوم پزشکی ساوه در حال اجراست که ۳۲ پروژه برای ساوه و مابقی برای زرندیه است و هشت پروژه قابل افتتاح است.

وی گفت: بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در حال احداث ساوه نیز با هزینه ۷۵۰ میلیارد تومان مراحل اجرایی را طی می کند که خانواده عسگریان قول مشارکت در تامین هزینه های این پروژه ضروری شهرستان را دادند.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع خیرین سلامت کشور نیز با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت خیرین در تامین نیازهای حوزه سلامت گفت: مجمع خیرین سلامت تا قبل از سال گذشته حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان و در سال گذشته نیز افزون بر دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه سلامت هزینه کردند.

حسینعلی شهریاری با تجلیل از اقدام خیرخواهانه خانواده عسگریان در احداث پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت تسهیل گر اقدامات خیرخواهانه خیرین سلامت در سراسر کشور است.

وی به پایین بودن سطح زیرساخت های درمانی در ساوه اشاره کرد و گفت: ساختار دانشگاه های علوم پزشکی صرفا برای مراکز استان هاست و ارتقای دانشکده به دانشگاه در شهرستان ها منوط به تصمیم جمعی وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی است که امید است این اتفاق برای شهر ساوه محقق شود و سرانه درمانی این منطقه با ارتقای شاخص ها افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار