هفته دولت در کردستان
هفته‌‌ی متفاوت دولت در کردستان با پایان تلخی پروژه های نیمه تمام و شیرینی ماندگار توسعه و بهره‌برداری از پروژه های زیرساختی کردستان
کد خبر: ۱۱۲۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸ 24 August 2023

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در اولین روز هفته دولت و در مراسم بهره‌برداری از 2 زمین چمن مصنوعی در نایسر این شهرستان، با بیان اینکه این ناحیه منفصل شهری دارای مسائل و مشکلات متعددی در حوزه خدمات شهری، ترافیکی، عمرانی و کمبود زیرساخت‌های فرهنگی است، اظهار داشت: اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در این ناحیه انجام شده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله است.

وی از اجرای 80 هزار مترمربع آسفالت معابر و 20 هزار مترمربع زیرسازی برای آسفالت در این ناحیه منفصل شهری خبر داد و افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد احداث سرای محله نایسر باشیم تا ساکنان از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

استاندار کردستان با بیان اینکه احداث پارک و زمین چمن مصنوعی از مطالبات مردم نایسر بوده که انجام شد، گفت: احداث این فضای ورزشی در قالب زمین والیبال و فوتبال شور و شوق خاصی در بین نوجوانان این ناحیه ایجاد خواهد کرد. اگرچه این اقدامات انجام شده اما کارهای بزرگی داریم تا بتوانیم به حداقل‌هایی که مورد نیاز مردم این ناحیه است، دست پیدا کنیم.

وی با ابراز اینکه حل مشکلات نایسر در کانون توجه مدیریت استان قرار دارد، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری بین دستگاه‌های متولی شاهد تحول هرچه بیشتر در این ناحیه منفصل شهری باشیم.

زارعی‌کوشا توجه به توسعه زیرساخت‌های استان به ویژه ناحیه منفصل شهری نایسر را ضروری دانست و یادآور شد: کردستان هر چقدر از لحاظ زیرساخت‌ها مورد توجه واقع شود، نقش اساسی و مهمی در پیشرفت استان خواهد داشت، لذا همه مدیران حول این محور تلاش کنند.

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی و دولت شاهد خدمات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف عمرانی، رفاهی، فرهنگی و غیره در سطح کشور و استان هستیم که باید برای مردم بازگو شود.

وی کسب و ارتقای رضایت‌مندی مردم را اولویت مجموعه کاری خود ذکر کرد و افزود: توزیع عادلانه خدمات رفاهی، ورزشی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا چندین زمین چمن مصنوعی در نواحی منفصل شهری نایسر، ننله، حسن آباد و غیره  احداث و یا در حال تکمیل است.

شهردار سنندج با اشاره به کمبود سرانه فضاهای سبز و فضاهای ورزشی در نایسر گفت: احداث 2 زمین چمن مصنوعی با هدف جبران کمبود نیازمندی‌ها و ترویج و توسعه فرهنگ ورزش انجام شده و در سطح شهر نیز 8 ایستگاه و گذر ورزشی متناسب با جمعیت شهری ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: این 2 چمن مصنوعی در زمینی با مساحت 5 هزار متر و اعتبار بیش از 40 میلیارد ریال در نایسر به بهره‌برداری رسید.
رشیدی یادآور شد: هدایت آب‌های سطحی انتهای نایسر با انجام بیش از 400 متر لوله‌گذاری، 400 متر زهکشی، احداث 12 حلقه احداث منهول، انجام یک هزار متر جدول‌گذاری و 6 هزار و 350 متر مربع زیرسازی و آسفالت از جمله اقدامات انجام شده در راستای مهار آب‌های سطحی در نایسر بوده است.

شهردار سنندج: از ابتدای سال گذشته تاکنون 80 هزار متر مربع آسفالت، یک هزار متر  نهر، 200متر لوله‌گذاری، احداث میدان و 10 هزار متر فضای سبز و 5 هزار متر مربع پارک در نایسر انجام شده و  بیش از 20 هزار متر مربع دیگر برای آسفالت آماده سازی شده است.

 استاندار سپس از مجتمع فرهنگی هنری نایسر سنندج به صورت میدانی بازدید و مشکلات آن را بررسی کرد. در این مجتمع جدا از کلاس‌های فاقد برق و سیستم سرمایشی در این فصل، دو سالن سینمایی استاندارد نیز از فروردین ماه سال‌جاری با بهترین‌ امکانات صوتی و تصویری آماده شده، اما به دلیل نبود برق نمی‌توان از آن بهره‌برداری کرد، همچنین یکی از بخش‌های این مجتمع به کتابخانه عمومی اختصاص داده شده که آن هم دبش بسته است.

پیش از ورود امروز استاندار، روز گذشته نیز مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در تماس تلفنی با خبرنگار تسنیم، از آمادگی برای رفع این مشکل و تأمین برق مجتمع فرهنگی هنری نایسر خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار