مدیرکل امور مالیاتی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: بیش از ٣٠٠ مورد فرار مالیاتی طی ۶ ماهه اخیر در استان کرمانشاه گزارش شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 19 August 2023

بهمن بادکو در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در راستای مبارزه با پدیده «فرار مالیاتی» شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی هایی صورت گرفت.
 
وی افزود: در راستای آگاه سازی عمومی با استفاده از فضای مجازی و فضای شهری اطلاع‌رسانی محیطی انجام شده به علاوه از دیگر بسترها از جمله ظرفیت صدا و سیما برای فرهنگ‌سازی در این زمینه بهره‌مند شدیم.
 
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه ١۵٢۶ که در ساعات اداری پاسخگو است تمام گزارشات را به صورت آنلاین و در ساعات غیر اداری به صورت آفلاین ضبط می‌کند.
 
وی تأکید کرد: سامانه پیامکی ٣٠٠٠٨٣٠۴۴٠ به صورت ۲۴ ساعته گزارشات و هرگونه انتقاد و پیشنهادات همشریان را در این زمینه دریافت می‌کند.
 
این مسئول روش‌های غیرحضوری برای ارائه گزارش فرار مالیاتی را برشمرد و گفت: با مراجعه به دادستانی انتظامی مالیاتی، گزارشات مربوط به فرار مالیاتی به صورت حضوری دریافت شده و پیگیری می‌شود که این گزارشات به صورت مستقیم به پلیس اقتصادی استان کرمانشاه ارسال می‌شوند.
 
وی گفت: استان کرمانشاه جزء استان‌هایی است که کمترین فرار مالیاتی را داشته و در ۶ ماه اخیر بیش از ٣٠٠ مورد فرار مالیاتی وجود داشت که در کشور در این زمینه رتبه ١۴ را دارا هستیم.
 
بادکو تأکید کرد: همکاری و نامه نگاری بین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و این اداره متبوع در زمینه فرهنگسازی در این حوزه برای جامعه پزشکی انجام شد.
 
وی با اشاره به استقبال از این اقدامات، خاطرنشان کرد: این امر در کاهش عدم نصب و استفاده از دستگاه پوز در مطب‌های پزشکان استان کرمانشاه اثرگذار بود.
 
بادکو در پایان اضافه کرد: پرداخت مالیات یک تکلیف قانونی است و همه شهروندان باید بدانند پرداخت مالیات به معنی بازگشت پول و مصروف کردن در حوزه توسعه استان در بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام/ح
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار