فریما صانعی رتبه ۳ کنکور زبان ۱۴۰۲ در حالی به این رتبه دست یافته که نه کلاس کنکور رفته و نه شرایط خانه‌شان مثل خانه‌های بسیاری از کنکوری‌ها بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 17 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس؛ مهسا حقانیت: به‌طور معمول خانه افرادی که بچه کنکوری دارند در یکی، دو سال مانده به کنکور سوت و کور می‌شود و حتی از تلویزیون و مهمانی خبری نیست، اما در خانه فریما صانعی رتبه ۳ کنکور زبان ۱۴۰۲ با وجود سه خواهر و برادر قد و نیم قدش جریان عادی زندگی برقرار بود و او این چنین درخشید.

صانعی متولد ۱۳۸۲ و دانش‌آموز مدرسه فرزانگان ناحیه دو کرمان است. او می‌گوید: از ۸، ۹ سالگی به کلاس زبان انگلیسی رفتم و در کلاس ۹ توانستم، کلاس زبانم را تمام کنم.

وی از علاقه خود به زبان انگلیسی سخن می‌گوید و ادامه می‌دهد: برای تقویت زبان انگلیسی حدود ۲۰۰ کتاب زبان اصلی مطالعه کردم و سعی‌ام این بود زبان انگلیسی مانند زبان مادری‌ام شود.

صانعی با اشاره به اینکه در کلاس کنکور و یا آزمون زبان شرکت نکرده‌ام، عنوان می‌کند: به دبیری علاقه دارم و احتمالا درسم را در دانشگاه فرهنگیان ادامه می‌دهم.

وی رمز موفقیت خود در کنکور را پشتکار و تلاش می‌داند و بیان می‌کند: از هدفم دست برنداشتم و تلاش کردم تا هر روز بهتر از قبل شوم.

این برگزیده کنکور ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه فرزند اول یک خانواده ۶ نفری‌ست و سه خواهر و برادر کوچک دارد، می‌گوید: شرایط زندگی ما در سال قبل از کنکور هم مثل همیشه بود و سر و صدای بچه‌ها در خانه جریان داشت و هرچند کمتر مهمانی و تفریح می‌رفتم، اما مهمانی‌ها و تفریح را به‌طور کامل هم حذف نکردم.

صانعی به بچه‌هایی که علاقه‌مند به فراگیری زبان‌های خارجی هستند توصیه می‌کند: کتاب‌های زبان را زیاد مطالعه کنند هرچند ممکن است در اوایل برای‌شان سخت باشد و چند جمله را بخوانند و متوجه معنی آن نشوند و خسته شوند، اما سرانجام با پیشتکار و علاقه با زبان آشنا می‌شوند و برای‌شان شیرین می‌شود.

وی در پایان سخنان خود از دانش‌آموزانی که در سال‌های آینده باید در کنکور شرکت کنند می‌خواهد، خودشان را از ماجرا‌های بیرون از درس و مدرسه جدا کنند و درگیر حرف‌های دیگران برای کنکور نشوند و بر اساس هدفی که دارند به درس‌خواندن ادامه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار