رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: پارک در مساحتی بیش از ۱۴ هزار مترمربع با حضور ۹۵ واحد فناور در حال فعالیت است.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 13 August 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  جواد نوری نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل پارک و علم و فناوری استان برگزار شد،بااشاره به استقلال فعالیت پارک از سال ۹۵ گفت: حدود یک هزار نفر فناور، تحصیل‌کرده و دانش آموخته در پارک استان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد پارک علم و فناوری استان، راه اندازی مرکز رشد مشترک با دستگاههای دیگر است،گفت: پارک در حال حاضر مراکز رشد مشترکی با منطقه آزاد ماکو، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، جهاددانشگاهی، دانشگاههای آزاد و صنعتی راه اندازی کرده است.

نوری نیا اظهار کرد: در طرح دستیار فناور از ۲۳ دانشجو به مبلغ ۳ میلیارد ریال حمایت شد.

وی با اشاره به بهره مندی ۲۲۹۲ نفر ساعت از دوره های آموزشی پارک علم و فناوری استان جهت توانمند سازی نیز گفت: خدمات مشاوره‌ای از دیگر خدماتی است که در حوزه های مختلف توسط پارک ارائه می شود.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: یکی‌ از موانع اصلی برای استفاده از مزایای منطقه آزاد عدم حصار کشی محدوده پارک است که این مزیت تا یک ماه دیگر در این پارک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جواد نوری‌نیا افزود: با حصار کشی محدوده پارک علم و فناوری می‌توان از مزایای منطقه آزاد ویژه پارک‌ها در این حوزه بهره‌مند شد اما متاسفانه برای این حصار کشی با مشکلاتی روبرو شدیم که امیدواریم به زودی رفع شود.

وی با اشاره به عدم حصار کشی ۱۷ ساله این پارک اظهار کرد: یکی از دلایل عمده این ناتوانی، تردد جاده‌ مواصلاتی یکی از روستاها به جاده اصلی از داخل‌ پارک علم و فناوری است و همین موضوع سبب عدم دریافت مجوز شده است.

نوری‌نیا با عنوان اینکه جاده جایگزین برای روستاییان همجوار آماده شده است، ادامه داد: در صورت انجام کلیه مفاد حصار کشی، این پارک طبق قوانین کشور می‌تواند از مزایای منطقه آزاد استفاده کند و امیدواریم تا یک ماه آینده از این مزایا و امکانات بهره‌مند شویم.

وی در ادامه گفت: این جاده روستایی از داخل محدوده این مرکز می‌گذرد و این یکی از فرآیندهای اشتباه است که باید اصلاح شود.

نوری‌نیا با بیان حل تمامی موانع در راستای محصور کردن مرکز ۱۷ هکتاری اضافه کرد: با اتمام حصار کشی می‌توانیم از معافیت‌های گمرکی، مالیاتی و بیمه‌ای و دیگر مزایا بهره‌مند شویم.

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به عملکرد صندوق پژوهش و فناوری استان در سال گذشته افزود: ۴۹ شرکت از حمایت ۲.۸۷۵ میلیون ریالی بهره مند شدند.

وی فراهم آوردن امکان حضور شرکتها در نمایشگاهها از دیگر خدمات پارک علم و فناوری است که نمایشگاه ارمنستان در شهریور ماه برگزار می شود و تاکنون ۸ شرکت برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار