از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۷ هزار فرد مبتلا به دیابت در مناطق شهری و روستایی استان شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱ 05 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: حدود ۱۷ هزار فردشناسایی ۱۷ هزار بیمار دیابتی در خراسان شمالی مبتلا به دیابت از ابتدای سال جاری تاکنون در مناطق شهری و روستایی استان شناسایی شدند و زیرپوشش مراقبت‌های بهداشتی قرار گرفتند.
دکتر محمدرضا اکبری افزود: این بیماران پس از اجرای طرح خطرسنجی مربوط به بیماری‌های غیرواگیر ویژه افراد ۳۰ سال همزمان با سراسر کشور در استان شناسایی و در سامانه سیب ثبت شدند.
وی گفت: بی تردید تعداد بیماران بیش از این است به گونه‌ای که یا به مراکز بهداشتی مراجعه نکرده اند و یا اینکه در جریان بیماری خود نیستند.
اکبری با بیان اینکه نوع تغذیه و شیوه زندگی در ابتلا به دیابت موثر است، گفت: مصرف غذا‌های چرب، بی‌تحرکی و افزایش استرس‌های روزمره از جمله عادت‌های نادرست زندگی امروزی است که نقش زیادی در افزایش شیوع دیابت دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: همه بیماران دیابتی می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت محل سکونت خود اطلاعات بیماری دیابت خود را در سامانه سیب (سیستم یکپارچه بهداشت) ثبت کنند تا در صورت لزوم توسط پزشک مرکز به سطوح بالاتر ارجاع شوند.
وی یادآور شد: اینک طرح خطرسنجی افراد بالای ۳۰ سال به صورت رایگان در تمام مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت انجام و افراد مستعد به ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شناسایی می‌شوند.
منبع/خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار