مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از نشان دار شدن بیمه ۵۰۰ زوج نابارور خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ 04 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از ایسنا، علی اربابی در گفتگویی با بیان اینکه بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت از بحث‌های مهم و راهبردی در توسعه کشور است، اظهار کرد: بیمه سلامت نیز در این راه باید وظیفه خود را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه از بحث‌های اصلی بیمه سلامت بحث حمایتی در حوزه درمان است، افزود: در راستای طرح قانون جوانی جمعیت، فرد مراجعه کننده به مراکز درمانی فاقد پوشش بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: فراگیر شدن بیمه افراد جامعه یکی از تمهیدات در سازمان است که در سال گذشته سه دهک اول جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گرفتند، اما امسال دو دهک دیگر به آن اضافه شده و در حال حاضر پنج دهک اول جامعه به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع در استان جمعیت دو دهکی که برای بهره مندی از بیمه سلامت به صورت رایگان اضافه شده حدود ۲۴ هزار نفر هستند.

اربابی اظهار کرد: مادران باردار اگر فاقد پوشش بیمه باشد در بیمارستان شناسایی و به صورت رایگان بدون در نظر گرفتن دهک بندی تا یک سال تحت پوشش قرار می‌گیرند و فرزندان این مادران نیز تا پنج سال به صورت رایگان بیمه می‌شوند. مادرانی را که از سال گذشته تاکنون در راستای این قانون در روی تخت شناسایی شده که فاقد بیمه بوده‌اند انگشت شمار هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در بحث ناباروری و موضوعات مرتبط با آن بیمه سلامت برابر قانون به زنانی که ازدواج کرده و همسر دارند تا سن ۴۹ سالگی خدمات مربوط به ناباروی ارائه و برای مردان محدودیت سنی وجود ندارد و تنها باید کاندید برای بحث ناباروری باشند.

وی ادامه داد: بیمه سلامت تسهیلاتی خوبی در این راستا در نظر گرفته شده و خدمات AVF، AUA، ACSA و FET را طبق پروتکلی که وزارت بهداشت اعلام و بستر را تعریف و قیمت گذاری کرده تحت پوشش قرار داده است. میزان ۹۰ درصد هزینه‌های درمان این افراد که به بخش دولتی و عمومی غیردولتی مراجعه کرده‌اند را بیمه و ۱۰ درصد را خود افراد و افرادی که به بخش خصوصی و خیریه مراجعه دارند بیمه سلامت ۷۰ درصد تعرفه این بخش را پرداخت و ۳۰ درصد را بیمه شده باید پرداخت کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه این افراد برای نشان دار شدن نیاز به مراجعه به سامانه خاصی ندارند، اظهار کرد: این افراد به طور معمول به پزشک متخصص، فلوشیپ ناباروری و یا متخصص اورولوژی مراجعه می‌کنند و این پزشکان به سامانه مربوطه برای نشان دار کردن این زوج‌های نابارور دسترسی دارند که بعد از یک سری آزمایشات و بررسی‌ها روی این افراد در صورت تشخیص نشان داری این زوج‌ها را انجام می‌دهند.

اربابی یادآور شد: در سطح استان تا حدودی بیش از ۵۰۰ نفر نشان دار هستند و فضا برای این امر باز است و در حال حاضر در بحث سرپایی مراجعه کنندگان به مرکز رویش خدمات لازم را دریافت و در این مرکز حدود دو هزار و ۴۰۰ مورد مراجعه ثبت شده و مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان برای این موارد طی ۴ ماه گذشته از بیمه سلامت درخواست شده است.

اربابی بیان کرد: حمایت‌های بیمه سلامت از زوج‌های نابارور در طول سال سه مرتبه و سقف این خدمات در طول سال بالغ بر ۵۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه یک سری بسته‌های حمایتی و یک سری قوانینی وجود دارند که شاید مردم از آن‌ها بی اطلاع باشند و از آن بهره‌مند نشوند، تصریح کرد: مردم برای اینکه از پوشش بیمه‌ای خود آگاهی یابند می‌توانند با مراجعه دفاتر پیشخوان، مراجعه به سایت‌هایی که در این زمینه وجود دارد به ویژه سامانه شهروندی بیمه سلامت ایرانیان و وارد کردن کد دستور *۱۶۶۶# از پوشش بیمه خود اطمینان حاصل کنند.

اربابی یادآور شد: سامانه غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران برای اطمینان از پوشش بیمه‌ای فعال بوده که هم استانی‌ها از این طریق امکان بیمه کردن و یا مشاهده سوابق درمانی و بیمه‌ای خود را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار