نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه و فرماندهان نیروی انتظامی
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی بر نقش برجسته دانشگاهها در تولید امنیت در سطوح فردی، اجتماعی، ملی و بین المللی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 31 July 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سردار جهانبخش در نشست هم اندیشی استادان و پژوهشگران با فرمانده انتظامی آذربایجان غربی که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: براساس مفاهیم علمی سطوح مختلفی فردی، اجتماعی، داخلی، ملی و بین المللی برای امنیت تعریف شده و دانشگاه بزرگترین تولید کننده امنیت در تمامی سطوح است.

وی بااشاره به اینکه دانشگاه می تواند یک تحول بنیادین در جامعه ایجاد کند و نقش ویژه در حوزه امنیت فردی دارد. گفت: پیچیدگی جوامع امروز یک گستره وسیعی از کنش ها و واکنش های را در سطح دنیا ایجاد کرده که فقط دانشگا ه ها می توانند با ایجاد خط مشی هایی این کنش هارا کنترل کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی  با اشاره به اینکه ۵۰درصد خروجی دانشگاه ها وارد سازمان نظام وظیفه می شوند، خاطر نشان کرد:  یکی از کمک های اساسی  در جامعه برای پلیس ، گروه های مرجع مثبت هستند که بسیار تاثیر گذار در جامعه هستند و اساتید و دانشگاهیان جزو  این گروه هستند که نیروی انتظامی بشدت به همکاری با این گروه  درجهت  تولید امنیت پایدار نیازمند است.

وی با اشاره به ارتباط صنعت با دانشگاه به ویژه صنعت دفاعی افزود: با ارتباط دانشگاه با صنعت دفاعی می توان بسیاری از مشکلات  این حوزه را حل کرد.

سردار جهانبخش گفت : یکی از معضلات فعلی پلیس وجود مواد مخدر نو پدید است که قابل شناسایی نیستند و بشدت مشکل ساز و خطر ناک هستند لذا با همکاری با دانشگاهیان می توان کیت های شناسایی این مواد مخدر نو پدید را تولید و جلوی بسیاری از مشکلات را گرفت.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: ساخت پنل های خورشیدی جهت تامین برق پاسگاه های مرزی استان، تولید جلیقه های ضد گلوله سبک، کیت تشخیص شیشه از جمله مواردی است که می توان توسط دانشگاهیان  استان تولید شود.

علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه در این نشست ضمن تاکید بر افزایش تعامل دانشگاه ارومیه با جامعه گفت: این نشست ها بعد از انعقاد تفاهم ها نامه های همکاری ما بین دانشگاه ارومیه و سایر نهادها برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار