مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد‌؛
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال طرح گلخانه در استان کرمانشاه ٢٨.٢ هکتار توسعه داشت.
کد خبر: ۱۱۱۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ 22 July 2023

رحمان فیض قربانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: از ابتدای طرح توسعه گلخانه‌ها ٣٨٩ هکتار عرصه در استان کرمانشاه به این امر اختصاص داده شده که از این سطح به میزان ٢٢٨ هکتار سطح مفید با پیشرفت فیزیکی ۱۰ الی ۱۰۰ درصد به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: از مجموع ٢٢٨ هکتار که وارد فاز اجرا شدند تا کنون ٧٧ و هفت دهم هکتار با اشتغالزایی مستقم حدود یک هزار نفر وارد مرحله فعالیت و تولید محصول شدند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: از این میزان گلخانه فعال ۶٠.۵ هکتار به سبزی و صیفی از جمله بادنجان، گوجه فرنگی، خیار و توت فرنگی اختصاص دارد که تولید آن در سال ٩ هزار و ۶٠٠ تن است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت گل شاخه بریده در گلخانه‌های استان کرمانشاه ٩.٣ دهم هکتار با تولید چهار میلیون و ٢٣٠ هزار شاخه در سال است.

وی بیان کرد: ٢ هکتار از این سطح به تولید گل‌های آپارتمانی اختصاص دارد که در طول سال ٧۴٣ هزار گل گلدانی تولید می‌کنند و پنج و نیم هکتار به نشاء اختصاص داده شده که سالانه ۴٨ میلیون نشاء در آن تولید می‌شود.

فیض قربانی عنوان کرد: سال گذشته در استان کرمانشاه توسعه گلخانه‌ها در سطح ۴۶ هکتار صورت گرفته و از ابتدای سال جاری تا کنون گلخانه‌های استان کرمانشاه در سطح ٢٨.٢ هکتار توسعه یافتند.

وی ابراز کرد: طی سال گذشته ٨٠٠ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات به توسعه گلخانه‌ها اختصاص یافته است و مقرر است در سال جاری به محض ابلاغ اعتبارات تسهیلات لازم در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار