رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگاور گفت: ۱۰۰ درصد سند تک برگ کاداستر اراضی ملی این شهرستان صادر و به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو استان به پایان رسید.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 13 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی سوری» اظهار کرد: صدور سند تک برگ ۴۸ هزار هکتار مساحت اراضی ملی این شهرستان در قالب ۹۷ روستا یا پلاک با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان به پایان رسید.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کنگاور خاطرنشان کرد: حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی جزو لاینفک وظیفه‌مندی منابع طبیعی و آبخیزداری بوده که با مالکیت دولت و مشخص شدن قطعی مرزهای اراضی ملی با مستثنیات برای کاهش دعاوی در محاکم قضایی و به حداقل رساندن هرگونه تنش اجتماعی و اختلاف مالکیت مردم با دولت در شهرستان کنگاور به پایان رسید.

او با اشاره به مزیت‌ها و دستاوردهای اجرای کاداستر افزود: پیشگیری از تعارض مالکیت افراد و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی که مبنای تشکیل آن‌ها اختلاف در مالکیت افراد است، اولین مزیت ناشی از اجرای کاداستر خواهد بود.

در دیدار تیرماه سال گذشته مسئولان قضایی با مقام معظم رهبری، معظم‌له در خصوص ضرورت تکمیل و نهایی شدن هویت‌دار کردن اراضی و تسریع در صدور اسناد مالکیت اراضی، تاکیداتی داشتند.

هدف از صدور سند کاداستری برای اراضی ملی، اعمال حاکمیت بهتر به منظور حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از هرگونه کوه خواری و سوءاستفاده از طریق تصرف غیرقانونی و دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال است.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار