احداث راه آهن همدان - سنندج سرعت گرفت
استاندار کردستان در جریان بازدید از ایستگاه راه آهن سنندج - تهران از افتتاح این کلان پروژه مهم حمل و نقل تا سه ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 11 July 2023

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی کوشا که به همراه معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور و جمعی از مدیران عمرانی از روند ساخت راه آهن سنندج - همدان - تهران بازدید کرد، گفت: پروژه راه آهن همدان به سنندج جزو طرحهای اولویت‌دار دولت و استان است و بر همین اساس تخصیص‌های بسیار خوبی در سفر رئیس جمهور به کردستان برای آن گرفته شد.

زارعی کوشا در این بازدید گفت: پیشانی همه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان راه آهن است و این انگیزه وجود دارد که تا پایان تابستان ونهایتا در مهرماه سال‌جاری به پایان برسد.

باید همه همت و توان خود را به کار بگیریم تا با تامین اعتبارات و زمانبندی درست و دقیق این پروژه بزرگ به خط پایان و بهره‌برداری شود.

با عنایت به اهمیت و ارزش پروژه ، این طرح نیز مانند پروژه آبرسانی سنندج با حضور رییس جمهور افتتاح می شود.

زارعی کوشا با بیان اينکه ارزش روز پروژه راه آهن همدان به سنندج با طول ۱۵۱ کیلومتر به قیمت امروز حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است،  گفت: ارزش اقتصادی و زیرساختی این پروژه بر کسی پوشیده نیست اضافه بر این موارد بخش زیادی از مراکز صنعتی و تولیدی ما در کنار همین ریل قرار گرفته است.

در تلاش هستیم تا یک بندر خشک در فاصله دهگلان سنندج ایجاد کنیم که این‌ امر می‌تواند برای پیشرفت و توسعه کردستان تحول آفرین باشد.

استاندار کردستان در ادامه گریزی به اهمیت ساخت و اتمام کریدور شمال به جنوب در محدوده استان زد و گفت: قطعات مختلف کریدور از  بوکان تا سنندج فعال شده اما اولویت ما محور سنندج به کامیاران است که محل تصادفات فراوان جاده‌ای است.

وی از مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور خواست با تعین تکلیف پیمانکاران قطعه کریدور شمال به جنوب در محور سنندج کامیاران زمینه را برای شروع مجدد فعالیت در این بخش فراهم کنند. 

زارعی کوشا اعلام آمادگی کرد تا از محل مولد سازی املاک واموال مازاد دولتی استان و تزریق آن درآمدها به پروژه ، به پیشرفت این طرح کمک کند.

استاندار کردستان دیگر مطالبه مردم  را کمربندی سنندج نام برد وگفت: این کمربندی هم اکنون در محدوده شهری قرار گرفته و برای مردم نیز ایجاد چالش کرده است، بر همین اساس لازم است یک طراحی مجدد در این رابطه انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار