رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:
ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان غربی که با موضوع ارتقاء امنیت اجتماعی برگزار شد، گفت: جلسه امروز در قالب تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان غربی با موضوع ارتقاء امنیت اجتماعی و بحث مقابله با قاچاق سلاح و مهمات هست که همه عزیزان از موضوع و شرایط و وضعیت استان و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته واقف هستند که نگاه دشمنان به مرزهایمان با محوریت قاچاق سلاح و مهمات، یک نگاه خاص و ویژه هست.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 11 July 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عتباتی با بیان اینکه در سال 1401 تعداد 3400 قبضه سلاح در استان کشف و ضبط گردیده است افزود، استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از  استان های مهم در حوزه تامین نظم و امنیت در کشور پیشرو بوده و فعالیتهای قابل توجهی داشته  و همیشه  مرزهای این استان  شرایط خاصی در حوزه های مختلف از جمله در حوزه مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات دارد که روزانه شاهد کشفیات قابل توجهی هستیم و زحمات و تلاشهای مجموعه های انتظامی، مرزبانی، سپاه  و... ستودنی هست و اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی استان در تکمیل این تلاشهای صورت گرفته، وضعیت را یک وضعیت خاص و ویژه ای کرده است. 

رئیس کل دادگستری استان افزود، در حوزه های مختلف در بحث مسائل امنیتی استان آذربایجان غربی ویژه و خاص هست  و نیاز دارد بصورت ویژه به این مقوله نگاه بکنیم، یکی از این مسائل، هم افزایی و هماهنگی در اقدامات و عملکردها در برخوردها و شناسایی نقاط ضعف و به حداقل رساندن و پاک کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوتمان هست. 
عتباتی ادامه داد، در سال گذشته عملکرد مجموعه استان آذربایجان غربی در حوزه مبارزه با مقوله قاچاق سلاح و مهمات گزارش مبسوطی به مسولین قضایی کشور ارائه گردید که دادستان محترم  کل کشور  به صورت مبسوط از تمامی نیروهای عمل کننده تقدیر و تشکر ویژه ای داشتند که نشان می دهد مجموعه اقدامات و عملکردهای استان در سطح ملی مورد توجه قرار می گیرد. 
رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد.اقدامات قضایی، در مقوله قاچاق سلاح تشدید می شود و هیچ گونه مماشاتی در این خصوص پذیرفته نخواهد بود.
عتباتی ادامه داد در استان بایستی به موازات اقدامات دشمن آمادگی و پیش بینی های لازم را داشته باشیم و ،حتما باید برنامه هایی که در حوزه  پیش بینی تحرکات دشمن و قاچاقچیان سلاح و مهمات هست  در دستور کار باشد تا بتوانیم دراین زمینه هم نقش آفرینی بکنیم که  الحمدالله اقدامات خوبی در این راستا رقم خورده که بعضاً خلاهایی وجود دارد که نیاز به مراقبت و توجه ویژه ای هست، که دستگاه قضایی استان بایستی بعنوان تکمیل کننده زحمات نیروهای ضابط عمل کننده چه عام و چه خاص باشد و می طلبد تصمیمات و برخوردهای جدی و بازدارنده با پدیده قاچاق صورت گیرد. 
 
 مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این جلسه گفت: یکی از چالشهای جدی که استان آذربایجان غربی دارد  بحث  قاچاق انبوه سلاح  ومهمات  هست که امروزه مبارزه جدی و بی امان  در این حوزه یک امر بسیار ضروری و  اجتناب ناپذیر هست. 
وی افزود، باید از تمامی ظرفیت های استانی برای ریشه کنی قاچاق سلاح و مهمات بهره برد و در این راستا باید اقدمات پیشگیرانه و بازدارنده در امر قاچاق سلاح و مهمات صورت گیرد.
برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار