مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه:
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیمه فراگیر خانواده ایرانی در راستای افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای در کرمانشاه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴ 10 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، اسکندر کاکایی عصر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه حدود ٢۶٠ هزار بیمه شده اصلی و ٨٢ هزار و ۵٠٠ نفر مستمری بگیر اصلی دارد.


وی افزود: با احتساب افراد تحت تکلف این افراد، ٧٧٠ هزار نفر معادل ٣٩ درصد جمعیت استان کرمانشاه را تحت پوششی سازمان تامین اجتماعی از لحاظ بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و به لحاظ درمان تحت پوشش دارند.

کاکایی تشریح کرد: امید است با اقدامات سازمان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه شاهد این باشیم که به صورت چشمگیر، بهینه و قابل قبول به تمام سهامداران و سرمایه‌گذاران این سازمان خدمات ارائه می‌دهیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه ٢ برنامه در سال ١۴٠٢ در دستور کار قرار دادیم که یکی از آن‌ها طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان بین یک تا ١٠٠ بیمه شده یعنی کارگاه‌های کوچک و متوسط است.

وی اضافه کرد: این طرح از ٣١ اردیبهشت ماه امسال در دستور کار قرار گرفته و تا ٣١ مرداد ماه امسال اعتبار دارد که بر اساس آن تمام افرادی که تا پایان اسفند سال گذشته بدهکار سازمان تامین اجتماعی هستند می‌توانند از طریق سامانه es. tamin.ir با حفظ و افزایش اشتغال نسبت به آخرین لیستی که در سال ١۴٠١ به شعب سازمان تامین اجتماعی ارسال کردند نسبت به بخشودگی جرائم اقدام کنند.

کاکایی بیان کرد: بخشودگی از طریق سامانه غیرحضوری ارائه می‌شود و پس از بررسی‌ها نتایج از طریق همین سامانه به کارفرما متقاضی ابلاغ می‌شود.

وی گفت: کارفرما ١٠ روز مهلت دارد که تکلیف بدهی خود را مشخص کند، اگر به صورت نقدی و یا ١٢ قسط بدهی خود را پرداخت کند از بخشودگی ١٠٠ درصد جرائم بیمه‌ای تا پایان سال ١۴٠١ می‌تواند برخوردار شود.

این مسئول عنوان کرد: شرایط تقسیط تا ٣۶ قسط است که اگر ٣۶ قسط را لحاظ کنیم ۵٠ درصد از جرائم بیمه‌ای بخشوده خواهد شد و ۵٠ درصد دیگر را کارفرما باید پرداخت کند.

وی ابراز کرد: موضوع دیگری که در دستور کار تامین اجتماعی استان کرمانشاه طی امسال قرار دارد بحث افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای فراگیر است و در این راستا بیمه فراگیر خانواده ایرانی را داریم که در سه سطح ١٢، ١۴ و ١٨ درصدی قابل ارائه و عقد قرارداد است.

کاکایی اضافه کرد: تمامی افراد بین ١٨ الی ۵٠ سال سن می‌توانند از طریق سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی (es.tamin.ir) عقد قرارداد کنند، بیمه ١٢ درصدی در این طرح ۶٨٠ هزار تومان، ١۴ درصدی ٧٨٠ هزار تومان و ١٨ درصدی ٩٨٠ هزار تومان است.

وی گفت: استفاده از بیمه در قالب این طرح با درمان و بدون درمان ممکن است و حسن این نوع بیمه‌ها این است که علاوه بر اینکه به عنوان مثال یک زن خانه‌دار می‌تواند از مزایای حقوق همسر استفاده کند، می‌تواند همزمان حقوق بگیر سازمان تامین اجتماعی شده و خاخواده از ٢ حقوق بهره‌مند شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این طرح فرزندان از حقوق پدر و مادر می‌توانند بهره ببرند و به رونق اقتصاد خانواده کمک کنند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار