مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اعلام پایان خرید گندم به نرخ تضمینی در خوزستان گفت: امسال یک میلیون و ۷۱۶هزار تُن گندم در استان از کشاورزان خریداری شد که در هم سنجی با سال زراعی گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶ 06 July 2023

امید حهان نژادیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه این میزان خریدگندم در خوزستان در طول نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است گ، افزود: خوزستان با این میزان خرید برای پنجمین سال متوالی جایگاه نخست کشوری را در خرید گندم کسب کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:برای خرید گندم به نرخ تضمینی ۱۹۴هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران خوزستانی واریز شده است.

وی افزود: مبنای خرید هرکیلوگرم گندم به نرخ تضمینی، ۱۱۵ هزار ریال به نرخ سال زراعی گذشته محاسبه شده که به محض اعلام نرخ جدید و تامین اعتبار مورد نیاز، مابه‌ تفاوت آن به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

بهبود دیمزارها، بارندگی‌های موثر در فصول زمستان و بهار و کنترل آفات از مهمترین عوامل بهبود تولید و خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری بوده است.

سال گذشته حدود یک میلیون و ۳۶۰هزار تُن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات کشاورزی و باغی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کل کشور را تولید می‌کند.

براساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان، این استان حدود یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد ولی در صورت تامین آب، ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تسطیح اراضی، امکان توسعه اراضی زیرکشت به ۲.۲میلیون هکتار وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار