معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تعیین تکلیف واگذاری ساختمان مدرسه هدایت ارومیه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باید در اسرع وقت انجام شود تا از ظرفیت این بنای تاریخی برای انجام کارهای فرهنگی بهره لازم را برد.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 01 July 2023

به‌گزارش تابناک آذربایجان غربی، جلسه ستاد اجرایی خدمات استان به ریاست یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مرتضی صفری دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و سایر اعضای این ستاد در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه ساماندهی معابر ورودی و خروجی به شهرهای استان از چند ماه گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: برای تسریع در این روند و ادامه کار نیاز است که اقدامات جهادی در این راستا انجام شود.

یاسر رهبردین افزود: برای کاهش تصادفات جاده‌ای در استان می‌توان از تجربه موفق ستاد نوروزی بهره گرفت که در نتیجه آن آذربایجان غربی جزو 10 استان برتر کشور از حیث کاهش تعداد تصادفات بوده است و ایام عید با افزایش ایست‌های بازرسی پلیس و راهداری در جاده‌ها و ایجاد استراحتگاه و مکان تفریحی در قالب پویش «همراهان سفر ایمن» این امر محقق شد و برای سفرهای تابستانی نیز می‌توان همین اقدامات را انجام داد.

او با ابراز گله‌مندی از افزایش تصادفات در ماه‌های گذشته گفت: وقتی در ایام نوروز با انجام برنامه موفق تصادفات در جاده‌های آذربایجان غربی کاهش می‌یابد انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی این اقدامات را با جدیت پیگری کرده و روند کاهشی تصادفات ادامه داشته باشد نه اینکه با پایان یافتن ستاد نوروزی تمام اقدامات تعطیل شده و دوباره میزان تصادفات جاده‌ای افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه در ایام تابستان و آخر هفته‌ها تعداد سفرها به آذربایجان غربی افزایش می‌یابد باید دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته و خط‌کشی جاده‌ها، نصب نیوجرسی و افزایش ایستگاه‌های بازرسی پلیس در جاده‌ها در دستور کار قرار می‌گرفت.

رهبردین با انتقاد از برخی مدیران استانی خاطرنشان کرد: مدیران کل دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات جلسات بوده و هیچگونه کوتاهی و کم‌کاری در این راستا مورد قبول نیست چرا که در آینده مسابقات جهانی والیبال، مسابقات والیبال مدارس کشور و نیز سایر رویدادهای مهم ورزشی در استان برگزار شده و نیز آذربایجان غربی میزبان زائران اربعین حسینی خواهد که برای میزبانی شایسته این رویدادها باید زیرساخت‌های جاده‌ای استان تقویت شود و برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مندی از مزایایی اقتصادی این رویدادها نیز انجام شود.

او با بیان اینکه در جلسات مختلف ستاد اربعین به اهمیت این میزبانی و ضرورت برنامه‌ریزی‌های لازم تاکید شده و وظایف دستگاه‌های مختلف برای این منظور مشخص تعیین شده است، اضافه کرد: هیچگونه کوتاهی و کم‌کاری از سوی دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نبوده و برخوردهای لازم با آنها انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در این راستا خط‌کشی، نصب چراغ‌های روشنایی و تابلوهای راهنمایی در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی و مرز تمرچین پیرانشهر در اولویت قرار دارد و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی به‌عنوان دستگاه اجرایی مربوطه موظف به انجام این اقدامات در اسرع وقت است.

رهبردین تصریح کرد: برای حل مشکل کمبود یا نبود سرویس‌های بهداشتی آذربایجان غربی نیز در هفته آینده جلسه‌ای با حضور شهرداری‌ها و فرمانداری‌های سطح استان برگزار و به‌صورت جهادی برای احداث و ساماندهی این سرویس‌ها اقدامات لازم آغاز شود.

او گفت: همچنین مشارکت دستگاه‎‌ها برای ساماندهی تورهای غیرمجاز گردشگری و افزایش نظارت‌ها، فراهم کردن شرایط بازدید از سدها‌های استان در تعطیلات آخر هفته، ایجاد ظرفیت برای به‌نمایش گذاشتن اشیای تاریخی موجود در گنیجنه موزه باستان‌شناسی ارومیه و برنامه‌ریزی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان از جمله موزه طب ارومیه باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار