در سالروز بمباران شیمیایی سردشت؛
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: همایش گرامیداشت سی و ششمین سالروز بمباران شیمیایی سردشت با حضور مسئولان کشوری و استانی هفتم تیرماه در این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 25 June 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین میرزایی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارومیه اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن سی و ششمین سالروز بمباران شیمیایی سردشت ، آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مصدومان حمله شیمیایی سردشت با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

حجت الاسلام میرزایی با تشریح برنامه های اجرایی برای گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت اظهار داشت: ۷ تیر همزمان با سالروز بمباران شیمیایی مردم سردشت کنگره نفس های سوخته و مراسمی با حضور مردم، مسئولان و میهمانان خارجی ، کشوری و استانی در سردشت برگزار می شود و گلباران مزارشهدای سردشت، دیدار و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، از دیگر برنامه های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی در این روز خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید کلینیک تخصصی خاتم الانبیا سردشت عنوان کرد: کلینیک تخصصی برای مصدومان شیمیایی سردشت خدمات پزشکی و درمانی ارائه میکند که ساختمان جدید کلینیک با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان خریداری شده و هفتم تیر ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آقای دکتر قاضی زاده هاشمی افتتاح خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی افزود: شانزدهمین جلسه کمیسیون پزشکی برای رسیدگی به پرونده های جاماندگان مدعیان مصدومیت شیمیایی سردشت نیز با حضور تیم پزشکان متخصص و فوق تخصص اعزامی از اداره کل بنیاد، از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ خرداد ماه در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در قالب این کمیسیون پرونده 340 نفر بررسی و رسیدگی لازم انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در 15 مرحله گذشته برای بیش از 2700 نفر مصدوم و جانباز شیمیایی پرونده تشکیل و تحت پوشش بنیاد شهید و امورایثارگران قرار گرفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی با اشاره به امکانات و تجهیزات موجود در کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی این شهرستان اظهار کرد: خدمات پزشکی، کلینیکی و پاراکلینیکی به مصدومین شیمیایی از طریق کلینیک ارائه می‌گردد، که تلاش می شود با کیفی سازی خدمات و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن پزشکی دراین کلینیک، خدمات موثر بهداشتی و درمانی به مصدومین شیمیایی ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار