عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در حال حاضر بیشتر خدمات بانک‌ها از سکوها و درگاه‌های غیرحضوری انجام می‌شود؛ بنابراین بانک‌ها هم باید مانند سایر ادارات دارای تعطیلی ۲ روزه باشند.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ 24 June 2023

سید کریم حسینی اظهار کرد: دولت لایحه‌ای را در راستای کاهش ساعت اداری در هفته از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ به مجلس ارائه کرده است؛ دولت در این لایحه خواستار صدور مجوز شده تا بتواند ساعات اداری را در شرایط خاصی کاهش دهد و تعداد روزهای کاری در سراسر کشور پنج روز و تعطیلی ۲ روز در هفته باشد.

وی با اعلام اینکه لایحه مذکور در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است، عنوان کرد: احتمال رأی‌آوری آن بالاست ولی اختلاف‌نظری در خصوص کاهش ساعات اداری وجود دارد که کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد داده ساعات اداری در هفته از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت تقلیل پیدا کند.

حسینی بیان کرد: در خصوص ۲ روز هفته که چه روزهایی باشند، اختلاف‌نظر جدی است و قطعاً برای بحث در صحن علنی طرح موضوع می‌شود که همان پنجشنبه و جمعه باشد یا به جمعه و شنبه تغییر پیدا کند؛ به نظر می‌رسد رأی‌آوری برای تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه بیشتر است.

وی با بیان اینکه در خصوص مراکز امدادی و درمانی اعلام شده که شامل این کاهش ساعت نمی‌شود، اضافه کرد: موردی که باید با ظرافت بیشتری به آن پرداخت، بانک‌ها هستند چون وضعیت کار در بانک‌ها مثل مراکز درمانی و امدادی نیست؛ پیشنهاد شده که ساعت کاری بانک‌ها مثل ادارات باشد و برای روز ششم می‌توان از روش کشیک استفاده کرد تا شعب منتخب به مردم ارائه خدمات داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: در حال حاضر بیشتر سیستم اداری بانک‌ها غیرحضوری و اتوماسیون و با استفاده از سکوها و درگاه‌های موجود است، بنابراین فکر می‌کنم بانک‌ها باید مانند سایر ادارات مشمول این طرح شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: البته برای واحدهای اداری مراکز درمانی نیز اعلام شده که مانند سایر ادارات روزهای کاری و تعطیلی آنها در نظر گرفته شود.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار