مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی:
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی گفت: شانزدهمین جلسه کمیسیون پزشکی برای رسیدگی به پرونده های جاماندگان مدعیان مصدومیت شیمیایی سردشت با حضور تیم پزشکان متخصص و فوق تخصص اعزامی از اداره کل بنیاد، از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ خرداد ماه در این شهرستان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ 12 June 2023

حجت‌الاسلام و المسلمین داود میرزایی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران آذربایجان غربی در گفتگو با «تابناک آذربایجان غربی» با بیان اینکه سردشت اولین شهری است که قربانی سلاح‌های کشتار جمعی شد، گفت: بمباران شیمیایی سردشت سند حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران، سند مظلومیت مردم بی دفاع و نتیجه اقدام یک جنایت جنگی و نسل کشی توسط کشورهای استکبار جهانی بود که هنوز ادعا می‌کنند حقوق بشر را در جهان رعایت می‌کنند.

میرزایی عنوان کرد: تاکنون ۱۵ کمیسیون پزشکی برای رسیدگی به پرونده‌های جاماندگان مدعیان شیمیایی سردشت در این شهرستان تشکیل و شانزدهمین جلسه کمیسیون پزشکی برای رسیدگی به پرونده های جاماندگان مدعیان مصدومیت شیمیایی با حضور تیم پزشکان متخصص و فوق تخصص اعزامی از اداره کل بنیاد، از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ خرداد ماه در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: شانزدهیمن کمیسیون پزشکی شناسایی مصدومین و مدعیان شیمیایی سردشت از سال 1380 تا سال 1402، 13 هزار مدعی مصدومیت شیمیایی هستند که 2 هزار و 707 نفر از آنها احراز سکونت شده‌اند.

میرزایی اضافه کرد: در مرحله شانزدهمین 350 نفر در 2 روز با سه جلسه کاری ویزیت و معاینه پزشکان متخصص قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: در 15 مرحله گذشته برای بیش از 2700 نفر مصدوم و جانباز شیمیایی پرونده تشکیل و تحت پوشش بنیاد شهید و امورایثارگران قرار گرفته‌اند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی با اشاره به امکانات و تجهیزات موجود در کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی این شهرستان اظهار کرد: خدمات پزشکی، کلینیکی و پاراکلینیکی به مصدومین شیمیایی از طریق کلینیک ارائه می‌گردد، که تلاش می شود با کیفی سازی خدمات و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن پزشکی  دراین کلینیک، خدمات موثر بهداشتی و درمانی به مصدومین شیمیایی ارائه گردد.

میرازیی در پایان عنوان کرد: آیین گرامیداشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت در تاریخ۷ تیر، با حضور شماری از مسئولین کشوری و استانی در شهرستان سردشت برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار