هشدار جدی متولیان محیط زیست
مدیرکل ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌ زیست: سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت به دنبال جلوگیری از انقراض میش مرغ در طبیعت کشور است.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷ 10 June 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت : بر اساس داده‌های علمی جمع‌آوری‌شده، هم اکنون وضعیت حیات میش‌مرغ به دلایل گوناگونی با خطر بسیار جدی مواجه شده است.

آقای محمد مدادی افزود: حیات‌وحش، تماماً نمادهای خلقت هستند پس لازم است برای حفاظت از آنها تلاش‌های ویژه‌ای انجام دهیم که میش‌مرغ یکی از مهم‌ترین این موارد است.

او گفت: خوشبختانه میش‌مرغ و یوز ایرانی هنوز به سرنوشت حیوانات منقرض شده ایرانی گرفتار نشده‌اند و برای جلوگیری از این اتفاق باید برنامه ریزی منسجمی در سطح کلان و جوامع محلی انجام شود.
 

محمد مدادی ادامه داد: تنوع زیستی حیات‌ وحش برگشت ‌پذیر نیستند و اگر میش‌مرغ و یوز منقرض شوند دیگر امکان بازگشت‌پذیری آنان برای حیات وجود نخواهد داشت.

سازمان محیط زیست کشور برای حفاظت از میش مرغ در تنها زیستگاهش یعنی دشت های بوکان، مزارع گندم را از کشاورزان منطقه خریداری کرده است تا مامنی امن برای این گونه جانوری فراهم شود.

هامستر طلایی، پلنگ و گوزن زرد ایرانی، خرس قهوه‌ای، اردک سرسفید، بالابان، افعی البرزی، و میش‌مرغ از جمله گونه های جانوری در معرض خطر انتقراض در آذربایجان غربی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار