واحد دو عمرانی شبکه آبیاری و زهکشی سد گلورد بااعتبار ۸۲۵ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو در روستای بایع کلاً نکا به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴ 12 October 2015
به گزارش تابناک مازندران ،  حمید چیت چیان وزیر نیرو عصر دوشنبه در آیین بهره‌برداری از واحد ۲ عمرانی شبکه آبیاری و زهکشی  گلورد در روستای بایع کلاً از توابع شهرستان نکا اظهار کرد: استان مازندران با برخورداری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در حوزه صنعت آب و برق  شاهد اجرای پروژه‌های متعددی است.
وی افزود:  شبکه‌های آبیاری و زهکشی شامل سدهای انحرافی نکا رود و شاهبند، ۳۱ کیلومتر کانال اصلی با ظرفیت ۲۲ مترمکعب در ثانیه در محل آبگیر اصلی و کانال‌های درجه ۱، ۲  به ترتیب ۱۰۰، ۱۱۸ کیلومتر و همچنین ۳۵ کیلومتر زهکش اصلی و ۴۷ کیلومتر زهکش درجه‌یک است.
وزیر نیرو احداث ۸ هزار و ۲۷۷ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی ، ایجاد یک هزار و ۶۰۰ شغل به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، حفظ و پایداری محیط‌زیست و همچنین پرورش آبزیان از طریق بهبود آب‌بندان ها را ازجمله اهداف اصلی  و اثرات اقتصادی واحد عمرانی دو شبکه آبیاری و زهکشی گلورد دانست.
چیت چیان با اشاره به هزینه‌های اجرایی واحد عمرانی دو شبکه آبیاری و زهکشی گلورد بیان کرد: ۸۲۵ میلیارد  مجموع هزینه انجام‌شده این طرح بوده که ۵۲۵ میلیارد ریال آن (۱۵ میلیون یورو) از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی و ۳۰۰ میلیارد دیگر از  محل اعتبارات داخلی تأمین‌شده است که به‌تدریج هزینه احداث شبکه اصلی در هر هکتار ۱۰۰ میلیون ریال است.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان نکا احداث خط ۶۳ کیلوولت دو مدارِ و پست ۶۳.۲۰ کیلوولت کاله را ازجمله طرح‌های افتتاحی حوزه صنعت برق برشمرد و همچنین بیان کرد: برای تأمین برق یک مجتمع عظیم صنعتی  برق با کیفیت بهتری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
به گفته وزیر نیرو تأمین برق مستمر و مطمئن موردنیاز شرکت تولید فرآورده‌های لبنی کاله آمل، تعدیل بارگذاری خطوط مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق توزیع و توزیع منطقه، افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق شهرستان آمل و آزادسازی ظرفیت پست ۶۳/۲۰ کیلوولت چمستان  را ازجمله اهداف اجرایی این پروژه در حوزه برق است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار