کد خبر: ۱۱۰۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 18 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان كرد و اظهار داشت: فعالیت‌هاي اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه در پي دريافت خبر دپو لوازم صوتی قاچاق داخل انباري در حومه شهرستان بابل، بلافاصله پيگيري موضوع در دستور كار پليس امنیت اقتصادی این فرماندهی قرار گرفت، افزود: با انجام اقدامات نامحسوس و بررسی‌های همه جانبه، صحت موضوع محرز و محل دقيق نگهداري اين لوازم شناسايي شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل بيان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هماهنگي قضائي در بازرسي از محل مورد نظر، 196 دستگاه خارجی قاچاق را كشف كردند.

وی از معرفي متهم پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: كارشناسان مربوطه ارزش اين كشفيات را 9 میلیارد ریال برآورد كردند.

سرهنگ شالیکار در پایان با اشاره به اينکه مبارزه با قاچاق كالا يكي از اهداف پليس در راستاي تامين امنيت پايدار در جامعه است خاطرنشان كرد: مردم به منظور حمايت از كار و توليدات داخلي در صورت شناسايي عاملان عرضه كالاهاي قاچاق، مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

کلاهبرداری با شیوه فالگیری و رمالی در قائم شهر 

سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر، گفت: فردی که در قالب فالگیر و رمال از شهروندان کلاهبرداری می کرد، توسط مأموران پلیس آگاهی شهرستان قائم شهر شناسایی و دستگیر شد. 

سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پي شکايت 5 نفر از شهروندان مبني بر کلاهبرداری توسط یک رمال و فالگیر از آن ها، پیگیری پرونده در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را که اقدام به کلاهبرداری از طریق دعانویسی می کرد، شناسايي و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملياتی غافلگيرانه وی را حین انجام بزه ارتکابی دستگیر کردند.

سرهنگ خادمی ضمن اشاره به شگرد کلاهبرداری متهم گفت: وی با طالع بيني و فال گيري، پس از جلب و سوء‌استفاده از اعتماد قربانيان با دادن وعده‌هاي دروغين به آنها ، مبالغ زیادی پول دریافت مي‌کرده که در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی کتاب رمالی و سحر و همچنین مقداری دعا و کتب قدیمی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌هاي اجتماعی رواج و به این طریق از اعتماد طعمه‌هاي خود سوء استفاده می کنند که افراد باید مراقب باشند تا با حساسیت و آگاهی بیشتر در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

------------------------------------------

دستگیری9 سارق وکشف12دستگاه موتورسیکلت سرقتی در "نکا" 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 9 سارق موتورسیکلت و کشف12دستگاه موتور سیکلت سرقتی از ابتدای سال جاری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح اين خبر اظهار داشت: ماموران تابعه انتظامی نکا در راستای ارتقاء امنيت اجتماعی ضمن دستگيري 9 سارق موفق به كشف 12 فقره سرقت موتورسیکلت از ابتدای سال جاری شدند.

سرهنگ عزیزی از افزایش 54 درصدی کشفیات سرقت موتورسیکلت درسال1402خبر داد و افزود: کلانتری 11 شهرستان نکا با 5 فقره کشف بهترین عملکرد را در سطح یگان های تابعه داشته است .

وی در ادامه علل وقوع اکثر، سرقت های موتور سيکلت را عدم استفاده مالکان ازپارکينگ هاي عمومي ، رها کردن موتور در مکان های خلوت و تاریک،بدون قفل و عدم رعایت نکات ایمنی پیشگیرانه از سرقت عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در پایان از عموم شهروندان خواست،با نصب دوربین های مدار بسته درمکان هایی که بیم سرقت می رود ،پلیس را در پیشگری از وقوع سرفت ،یاری و در صورت اطلاع از هر گونه ناهنجاري، مراتب را از طريق مرکز فوریت های پلیسی110 به پلیس اطلاع تا نسبت به شناسايي جرم و دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

------------------------------------------

کشف مواد مخدر از یک سوداگر مرگ در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 2 کیلو گرم تریاک و دستگیری یکی از عاملان افیونی در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" در بیان این خبر، گفت: در راستای برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 12 این شهرستان به صورت ویژه قرار گرفت. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار