مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه یک میلیون و ۳۲۹ هزار نفر آن زیرپوشش پنج صندوق؛ کارکنان دولت، سایر اقشار مانند طلاب، دانشجویان و دیگر قشرها، ایرانیان، سلامت همگانی و روستاییان و عشایر بیمه سلامت است.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ 15 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا رضا تحویلیان افزود: از این تعداد ۱۴۱ هزار و ۸۳۰ نفر تحت پوشش بیمه کارکنان دولت، ۱۲۰ هزار و ۶۸۸ نفر بیمه سایر اقشار، هزار و ۲۸۵ نفر بیمه ایرانیان، ۵۱۰ هزار و ۴۷۴ نفر بیمه سلامت همگانی و ۵۵۵ هزار و ۴۰۲ نفر بیمه روستایی و عشایری بیمه سلامت استان کرمانشاه هستند.

وی در ادامه تعداد مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان کرمانشاه را هزار و ۲۶۲ مرکز اعم از دولتی و خصوصی مانند مطب های پزشکی، کلینیک های درمانی، بیمارستان ها، داروخانه، رادیولوژی و فیزیوتراپی، مراکز تصویر برداری و دیگر مراکز درمانی ذکر کرد.

تحویلیان همچنین مبالغ پرداخت شده به مراکز درمانی طرف قرار داد بیمه سلامت در استان در سال ۱۴۰۱ را بیش از هزار میلیارد و ۶۸ میلیون تومان اعلام کرد.

وی در ادامه از رسیدگی به هزار و ۴۰۰ پرونده بیماران خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سال گذشته برای این بیماران پرداخت شده اما هزینه قابل پرداخت براساس پرونده های پذیرش شده بیش از ۱۳ میلیارد تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه توضیح داد: علاوه بر رایگان بودن داروهای این بیماران در بخش دولتی، براساس بسته خدمتی تعریف شده از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد (دارو) بخش خصوصی این بیماران را نیز بیمه سلامت پرداخت می کند.

تحویلیان همچنین از تشکیل هزار و ۱۰۰ پرونده درمان زوج های نابارور با پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد نسخه بیماران بیمه سلامت به صورت الکترونیکی تجویز می شود؛ گفت: سال گذشته چهار میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۰۸ نسخه الکترونیکی برای بیماران سرپایی و ۲۰۱ هزار و ۶۴۰ نسخه الکترونیکی برای بیماران بستری به صورت الکترونیکی تجویز شده است.

تحویلیان در ادامه با بیان اینکه ۳۱ دفتر پیشخوان طرف قرار داد امور خدماتی بیمه سلامت را در سطح استان کرمانشاه انجام می دهند؛ از ارایه ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۲۳ خدمت غیرحضوری جهت صدور بیمه نامه، ایجاد پوشش بیمه جدید و تمدید سیستمی بیمه شدگان در ۱۴۰۱ خبر داد.

اکنون ۶۳ درصد مردم استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند و هر کسی که فاقد بیمه درمانی است می تواند تا سه ماه از بیمه سلامت رایگان استفاده کند تا اطلاعات آزمون وسع سنجی او بیایید؛ و بعد از آن طبق دهکی که قرار دارد می تواند حق بیمه خود را پرداخت کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار