کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی با هدف افزایش بهره‌وری در اراضی کشاورزی استان کرمانشاه به راه افتاد.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 07 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان کورش مهرابی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز در حاشیه آغاز حرکت کاروان ترویج الگوی کشت ملی در استان با بیان اینکه این کاروان طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) در شهرستان‌های مختلف استان حضور پیدا خواهد کرد، گفت: این کاروان ترویجی با حضور حدود ۷۰۰ کارشناس کشاورزی و ۵۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های استان راه افتاده، ضمن اینکه ۳۳۰۰ مددکار ترویجی در این کاروان‌ها حضور دارند.

مهرابی هدف از راه افتادن این کاروان را افزایش بهره وری بخش کشاورزی با ترغیب کشاورزان به سمت رعایت الگوی کشت عنوان و ابراز امیدواری کرد این حرکت نقش تاثیرگذاری در رعایت الگوی کشت از سوی کشاورزان داشته باشد.

مهرابی افزود: ارتقای بهره وری آب، جهش تولید در دیمزارها، افزایش عملکرد در واحد سطح، کشت محصولات استراتژیک و نوین، انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه و... از دیگر اهداف راه افتادن این کاروان در استان است.

مهرابی افزود: این کاروان ترویجی به طور همزمان در ۱۴ استان دیگر که جزو استان‌های اولویت دار در تولید محصولات زراعی هستند، راه افتاده است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: این کاروان ترویجی از انواع روش‌های آموزشی ترویجی همچون آموزش‌های انفرادی، غیرحضوری، کارگاهی، بازدید‌های آموزشی و ... برای آموزش کشاورزان استفاده خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار