کاهش پرداختی از جیب مردم، پرداخت هزینه‌های افزایش قیمت دارو‌ها توسط بیمه‌ها، زیر پوشش قرار گرفتن بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج زیر چتر بیمه سلامت و توسعه امکانات و خدمات درمانی در اقصی نقاط کشور از جمله تدابیر اندیشیده شده دولت سیزدهم برای کاهش هزینه‌های درمان در سبد خانوار‌های ایرانی است.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ 07 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا بهره‌مندی عموم مردم از خدمات دولت و به نوعی توزیع عادلانه امکانات، شعار اصلی دولت سیزدهم بوده است که این شعار سرلوحه تمام امور دولتمردان و مسوولان در سطح کشور و استان‌ها قرار گرفته است.

در این میان خدمات بهداشتی و درمانی بخاطر تاثیرگذاری که بر سلامت جامعه دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا هزینه‌های سلامت در گذشته آنچنان بالا بود که عده زیادی از بیماران از خدمات و امکانات درمانی محروم بودند؛ اما امروز با اجرای برخی اقدامات توسط دولت سیزدهم شاهد کاهش قابل توجه هزینه‌ها و پرداخت از جیب مردم در مراکز بهداشتی و درمانی هستیم اقدامی که به نوعی موجب آرامش خاطر مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه شده است.

یکی از سیاست‌ها و استراتژی‌های مهم دولت در همین مسیر توجه به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه بود تا با این اقدام بتواند بخشی از مشکلات آن‌ها را حل کند که برقراری «بیمه رایگان» افراد فاقد بیمه از مهمترین اقداماتی بود که به اجرا گذاشته شد.

گسترش چتر بیمه‌ای و پوشش بیمه همگانی به عنوان دو موضوع مهمی بود که در این دولت مورد توجه قرار گرفت تا ضمن افزایش تعداد افراد بیمه شده در کشور، گام مهمی برای بیمه شدن افراد فاقد بیمه در کشور نیز برداشته شود.

بیمه شدن حدود ۶ میلیون نفر افراد فاقد بیمه درمانی از سوی دولت سیزدهم که جزو سه دهک پایین درآمدی بودند مهمترین تحولی است که در کشور در حوزه نظام بیمه سلامت رخ داد و در واقع این افراد به سازمان بیمه سلامت معرفی شده و تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفتند و دولت حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کند.

کاهش هزینه‌های درمان، نسخه شفابخش دولت سیزدهم به مردم

براساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور و آئین‌نامه اجرایی آن، همه شهروندان فاقد بیمه پایه، جهت برقراری پوشش بیمه پایه سلامت با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این سازمان، توانستند نسبت به بیمه خود و خانواده اقدام کنند.

بر اساس بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، نیز افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه، تحت پوشش قرار گرفته و این سه دهک توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیمه سلامت معرفی شدند تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

و، اما یکی از اقدامات بسیار فاخر و ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه بیماران خاص و صعب العلاج روی داد به طوری که در پنجم مردادماه ۱۴۰۱ هیات دولت در اجرای تکلیف قانونی بند "ن" تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و با توجه به ضرورت تسریع در توسعه محافظت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج، اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را به تصویب رساند.

دولت این تصمیم را در راستای ایجاد وحدت رویه و انسجام در منابع مالی و خدمات برای گسترش پوشش هزینه بیماران یاد شده و ایجاد عدالت در دسترسی و بهره‌مندی از خدمات درمانی اجرایی کرد.

سه ماه از تصویب این مصوبه نگذشت که دولت سیزدهم قدم‌های محکم تری برای اجرایی شدن این موضوع برداشت و در سوم آبان‌ماه ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر با پوشش ۲۶ بیماری خاص، صعب‌العلاج و نادر با تزریق بودجه پنج هزار میلیارد تومانی را رونمایی کرد که اقدامی بسیار موثر در کاهش هزینه بیماران خاص به شمار می‌رود.

دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان تحول آفرین بوده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان تحول آفرین بوده و به عنوان نمونه طی ۲ سال اخیر ۱۰۲ مرکز درمان، ۱۶ طرح اورژانس، ۱۶ کلینیک ویژه عمدتا در مناطق محروم احداث و افتتاح شده است.

کاهش هزینه‌های درمان، نسخه شفابخش دولت سیزدهم به مردم

«بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت اظهار کرد: از شروع کار دولت سیزدهم ۲ هزار و ۴۱۵ تخت بیمارستانی و تا سال نیم سال گذشته، پنج هزار و ۷۴ تخت بیمارستانی در کشور راه اندازی شده که نقطه عطفی در توسعه خدمات سلامت است.

وی افزود: یکی دیگر از افتخارات، افزایش ۲ برابری بخش‌های آی سی یو اطفال است که ۵۵۶ مورد تا مرداد ۱۴۰۰ بوده که ارتقا یافته است، همچنین تعداد دستگاه‌های دیالیز نیز از ۳۷۰ مورد به ۶۷۴ مورد افزایش یافته است.

عین الهی با اشاره به توانمندی‌های مراکز مراقبت و نظارت بر سلامت، این مراکز را یکی از بهترین مراکز کنترل خدمات درمانی در کشور خواند که با بهره مندی از تجهیزات بسیار پیشرفته، امکان پایش فرآیند‌های خدمت رسانی به بیماران را در کشور فراهم کرده است.

وزیر بهداشت، گستره خدمات این مرکز را بسیار وسیع و در سطح کشور بی نظیر خواند و از تلاش‌های مسوولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و دست اندرکاران این مجموعه، برای فراهم آوردن زمینه آگاهی از خدمات و رفع مشکلات خدمت رسانی به مردم، قدردانی کرد.

عملکرد دولت مردمی سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان در استان کرمانشاه را نیز می‌توان در ۲ حوزه خدمات درمانی ارایه شده به شهروندان و تامین نیاز‌ها و تجهیزات مراکز درمانی دولتی و دوم در بخش بیمه سلامت و خدمات جدید این بیمه به شهروندان مورد ارزیابی قرار داد.

اقدامات برجسته دولت سیزدهم برای رفع مشکلات گسترده درمانی در کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: امسال یک سال بی‌نظیر برای توسعه خدمات بهداشت و درمان در استان کرمانشاه خواهد بود.

«قباد محمدی» با اشاره به افتتاح اورژانس بیمارستان امام (ره) کرمانشاه و اسلام‌آبادغرب، بیمارستان‌های ۳۲ تختخوابی ثلاث‌باباجانی و روانسر در هفته گذشته افزود: کار ساختمانی بزرگترین و مجهزترین بیمارستان مربوط به بیماران مبتلا به سرطان و شیمی درمانی کرمانشاه نیز رو به اتمام است و بزودی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در آن نصب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه با افتتاح این مرکز زمان انتظار بیمارانی که در نوبت سه ماهه رادیوتراپی هستند، صفر خواهد شد، اضافه کرد: در این مرکز چهار دستگاه رادیوتراپی نصب می‌شود و به عنوان یکی از مراکز مجهز رادیوتراپی و درمان سرطان در کشور به مردم سرویس می‌دهد.

کاهش هزینه‌های درمان، نسخه شفابخش دولت سیزدهم به مردم

محمدی یادآور شد: تا یک ماه گذشته بیماران اوتیسمی استان برای انجام امور دندانپزشکی به استان‌های تهران و البرز مراجعه می‌کردند که با راه‌اندازی بخش دندانپزشکی کودکان در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی این بیماران دیگر نیازی به مراجعه به دیگر استان‌ها ندارند.

وی همچنین از اولین پیوند مغز استخوان در هفته گذشته در کرمانشاه خبر داد و افزود: یکی از مشکلات منطقه غرب کشور این بود که پیوند مغز استخوان اطفال وجود نداشت که اکنون این عمل در مرکز استان انجام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه همه امکانات و تجهیزات لازم برای پیوند قلب در کرمانشاه آماده است، از اولین پیوند قلب استان در ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: پیوند قلب هم‌اکنون در شهر‌های مشهد، تهران و شیراز انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بهره مندی عموم مردم از خدمات دولت و به نوعی توزیع عادلانه امکانات به ویژه در حوزه بهداشت و درمان از اهداف دولت سیزدهم در کشور است گفت: در همین راستا عملیات ساخت ۴۳ پروژه حوزه سلامت استان با متراژ بیش از ۱۲ هزار متر مربع در سال ۱۴۰۱ به پایان رسید.

وی در ادامه از راه‌اندازی مجدد کارخانه تولید داروی باختربیوشیمی خبر داد و گفت این واحد تولیدی از سال ۹۶ تعطیل بود که با پیگیری‌های انجام شده هم اکنون فعال شده و در حال تولید ۲ نوع دارو است و پیگیر هستیم که با افزایش سرمایه در گردش آن تولید این شرکت را به ۲۰ قلم دارو برسانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ساختمان مرکز پت اسکن کرمانشاه نیز تکمیل شده و تنها نصب دستگاه‌های آن باقی مانده که باتوجه به پیشرفته بودن دستگاه‌ها نصب آن‌ها حدود سه ماه طول می‌کشد.

تاسیس صندوق بیماران خاص در دولت سیزدهم در کشور

صندوق بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر با بودجه پنج هزار میلیارد تومانی برای نخستین‌بار در کشور سال گذشته به راه افتاد تا به این وسیله بتوان بخشی از مشکلات این بیماران را برطرف کرد و حمایت‌های دولتی برای کاهش هزینه‌های درمانی را گسترش داد.

کاهش هزینه‌های درمان، نسخه شفابخش دولت سیزدهم به مردم

بیماری‌های خاص درمان دائمی ندارند و فرد تا آخر عمر این بیماری‌ها را خواهد داشت، در گذشته، این بیماری‌ها محدود به تالاسمی، هموفیلی و مشکلات مزمن کلیوی بود، اما به مرور زمان بیماری‌های ام اس، پیوند اعضا (قلب، ریه، کبد و مغز استخوان)، پروانه‌ای، انواع بیماری‌های بدخیم، دیابت قندی وابسته به انسولین، بیماری‌های پیشرفته کبدی، هپاتیت، فیبروز ریه، نارسایی مزمن کلیه، نارسایی قلبی، اسکیزوفرنی، تومور‌های خوش خیم مغزی عارضه‌دار، دیابت بی‌مزه، نارسایی تنفسی شدید، معلولیت ذهنی با ضریب هوشی زیر ۵۰، فلج دائمی حداقل دو اندام و قطع نخاع، بیماری‌های متابولیک ناتوان کننده، سوختگی شدید و روماتیسمی شدید نیز به بیماری‌های خاص و صعب العلاج اضافه شدند.

در این راستا سوم آبان پارسال از صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج رونمایی شد تا افرادی که دچار بیماری‌های خاص و نادر هستند، دیگر دغدغه‌ای برای پرداخت هزینه‌های درمان خود نداشته باشند و با حمایت این صندوق، رایگان خدمات دارویی را دریافت کنند.

۱۰۷ بیماری خاص زیر پوشش صندوق بیمه سلامت کرمانشاه قرار دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان ارایه خدمات جدید درمانی در دولت سیزدهم برای کاهش پرداخت از جیب مردم، گفت: هم اینک ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج زیر پوشش این بیمه قرار داشته و تمام هزینه‌های درمانی آن‌ها پرداخت می‌شود.

«رضا تحویلیان» اظهار کرد: این اقدام مهم در سال گذشته از سوی دولت سیزدهم و با تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج و با تخصیص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به این صندوق فعالیت خود را در کشور به‌منظور کاهش هزینه دارو‌ها در سبد خانوار‌ها آغاز شد.

وی افزود: در همین راستا در حالی که در دولت پیشین تنها پنج بیماری زیر پوشش بیمه سلامت قرار داشتند این تعداد در دولت سیزدهم به ۱۰۷ بیماری افزایش پیدا کرد تا افرادی که دچار بیماری‌های خاص و نادر هستند، دیگر دغدغه‌ای برای پرداخت هزینه‌های درمان خود نداشته باشند و با حمایت این صندوق، رایگان خدمات دارویی را دریافت کنند.

کاهش هزینه‌های درمان، نسخه شفابخش دولت سیزدهم به مردم

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اضافه کرد: از آبان ماه سال گذشته که این امر محقق شد تا آخر سال، در مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این گونه بیماران در استان کرمانشاه از سقف ۴۰۰ میلیون تومان به ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسید و پس از آن نیز سقف این اعتبارات برای استان برداشته شد.

پرداخت ۸.۵ میلیارد تومان هزینه درمانی به بیماران خاص و صعب العلاج استان

تحویلیان، با بیان اینکه بیماران خاص و صعب العلاج همواره با مشکلات دارویی و درمان دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: در سال گذشته در مجموع حدود ۱۳ میلیارد تومان هزینه بیماران خاص و صعب العلاج در استان سند زده شد که از این میزان تاکنون حدود ۸.۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده و پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان نشان دار شده اند افزود: برای ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب‌العلاج، بستر «مدیریت نشان» در نظر گرفته شده است یعنی فرایند مدیریت نشان، مجموعه اقدامات در بستر سامانه‌های الکترونیکی است که با هدف خرید راهبردی خدمات، برقراری تناسب بین قوانین بیمه‌ای و نیاز اختصاصی هر بیمار همچنین تسهیل دسترسی به موقع بیماران به خدمات مورد نیاز تعریف شده است.

وی اظهار کرد: در صورتی که بیمار دارای نشان بیماری خاص و صعب العلاج باشد، می‌تواند مطابق با بسته ابلاغی وزارت بهداشت از مزایای صندوق خاص و صعب العلاج بهره‌مند شود.

تمام هزینه‌های دارو و اعمال جراحی بیماران سرطانی پرداخت می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه این صندوق توانسته است هم اکنون بسیاری از دغدغه خانواده‌های این گونه بیماران به ویژه بیماران سرطانی را برطرف سازد، گفت: هم اینک تمام هزینه‌های این بیماران اعم از دارویی، شیمی درمانی، تزریق، ام آر آی، آزمایشگاه‌های پاتولوژی و نمونه برداری را بیمه تقبل کرده است.

وی افزود: علاوه بر این هزینه‌های اعمال جراحی را نیز بیمه سلامت در بیمارستان‌های دولتی به میزان ۱۰۰ درصد و در بیمارستان‌های خصوصی به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد را نیز تقبل کرده است.

تحویلیان اضافه کرد: یکی از آرمان‌ها و ارزش‌های نهایی نظام این است که هموطنان در زمان بیماری و مریضی به فرموده مقام معظم رهبری هیچ دغدغه‌ای برای هزینه درمانی نداشته باشند از اینرو در همین راستا دولت سیزدهم خدمات درمانی فوق العاده‌ای را در بحث پوشش رایگان بیماران صعب العلاج، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و دیگر اقشار جامعه و هرکسی که بیمه درمانی ندارد را در دستور کار قرار داده که در دنیا این خدمات پزشکی و درمانی بی نظیر است.

اجرای طرح پزشک خانواده از مهمترین برنامه‌های دولت در سال‌جاری است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در راستای توزیع عادلانه خدمات سلامت در کشور، از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ است.

محمدی افزود: وزارت بهداشت در سال‌های گذشته طرح پزشک خانواده را در روستا‌ها اجرا کرد، اما بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت استان در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که تحت پوشش پزشک خانواده نیستند.

کاهش هزینه‌های درمان، نسخه شفابخش دولت سیزدهم به مردم

وی اضافه کرد: خوشبختانه طرح پزشک خانواده شهری از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان سال جمعیت شهری استان تحت پوشش پزشکی خانواده قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در طرح پزشک خانواده که ارتقای بسیار خوبی در شاخص‌های سلامت مردم خواهد داشت، هر سه هزار نفر از جمعیت شهری تحت نظارت یک پزشک قرار می‌گیرد و همچنین هر هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت تحت نظارت یک مراقب سلامت خواهد بود.

وی گفت: در این طرح تمام شاخص‌های سلامت افراد چک می‌شود و قند خون و فشار خون مورد غربالگری قرار گرفته و در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده خواهد شد.

تمام افراد فاقد بیمه می‌توانند دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه همچنین گفت: در حال حاضر دفترچه بیمه سلامت برای تمام شهروندان فاقد بیمه به صورت رایگان صادر و بیمه شدگان قادرند از مزایای درمانی آن استفاده کنند.

تحویلیان افزود: افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند می‌توانند با در دست داشتن کد ملی و داشتن یک شماره تلفن همراه با مراجعه به ۳۱ دفتر پیشخوان که ۹ دفتر آن در شهر کرمانشاه قرار دارد در کمترین زمان ممکن دفترچه بیمه سلامت رایگان دریافت کنند.

وی اضافه کرد: یکی از آرمان‌ها و ارزش‌های نهایی نظام این است که هموطنان در زمان بیماری و مریضی به فرموده مقام معظم رهبری هیچ دغدغه‌ای برای هزینه درمانی نداشته باشند از اینرو در همین راستا دولت سیزدهم خدمات درمانی فوق العاده‌ای را در بحث پوشش رایگان بیماران صعب العلاج، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و دیگر اقشار جامعه و هرکسی که بیمه درمانی ندارد را در دستور کار قرار داده که در دنیا این خدمات پزشکی و درمانی بی نظیر است.

کاهش هزینه‌های درمان، نسخه شفابخش دولت سیزدهم به مردم

تحویلیان ادامه داد: هم اکنون یک میلیون و ۳۲۹ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه در قالب پنج صندوق بیمه سلامت همگانی، روستاییان، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که این تعداد ۶۳.۵ درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه یادآور شد: به منظور رفاه بیمه شدگان و دسترسی سریع و آسان به خدمات تشخیصی درمانی با هزار و ۲۶۲ مرکز درمانی در سطح استان اعم از پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشک، داروخانه و مراکز پاراکلینیک، فیزیوتراپی ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی روستایی عقد قرارداد همکاری منعقد شده و پرداخت صورتحساب‌های ارسالی به تمامی موسسات درمانی نیز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: تنها در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان به این مراکز پرداخت شد که در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش نشان می‌دهد.

تحویلیان با بیان اینکه همه پرداختی‌های بیمه سلامت به روز است افزود: خوشبختانه تمام مطالبات مراکز و پزشکان طرف قرارداد پیش از پایان سال گذشته پرداخت و با همگی آن‌ها تصفیه انجام شد ضمن آنکه بیمه سلامت آمادگی دارد با تمامی پزشکان و مراکز درمانی بدون هیچ محدودیتی قرارداد منعقد کند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون یک میلیون و ۳۲۹ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه در قالب پنج صندوق بیمه سلامت همگانی، روستاییان، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که این تعداد ۶۳.۵ درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید
پوشش ۱۰۰ درصدی بیماری‌های صعب‌العلاج توسط بیمه سلامت کرمانشاه
بیمه سلامت کرمانشاه امسال حدود ۱۳ میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه کرد
اقدامات برجسته دولت سیزدهم برای رفع مشکلات گسترده درمانی کرمانشاه
بزرگترین بیمارستان درمان سرطان غرب کشور در کرمانشاه در حال احداث است
به منظور رفاه بیمه شدگان و دسترسی سریع و آسان به خدمات تشخیصی درمانی بیمه سلامت در استان با هزار و ۲۶۲ مرکز درمانی در سطح استان اعم از پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشک، داروخانه و مراکز پاراکلینیک، فیزیوتراپی ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی روستایی قرارداد همکاری منعقد کرده است.

علاوه بر این هم اینک پنج هزار و ۶۸۰ پرستار در نظام سلامت استان کرمانشاه در بخش‌های دولتی و خصوصی و ۲۶ بیمارستان به ارایه خدمات سلامت محور مشغول هستند که ۱۸ بیمارستان دانشگاهی و هشت بیمارستان غیردانشگاهی (تامین اجتماعی، نظامی و خصوصی) وجود دارد.

در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین در مجموع چهار هزار و ۵۶۰ نفر گروه پرستاری مشغول انجام وظیفه هستند که شامل سه هزار و ۳۱۳ نفر پرستار، ۷۰ بهیار، ۳۹۲ نفر کمک پرستار ۴۳۳ نفر هوشبر و ۳۵۲ نفر کارشناس اتاق عمل است. در بخش غیردانشگاهی نیز هزار و ۱۲۰ نفر گروه پرستاری در رده‌های ۷۰۰ نفر پرستار،۶۴ بهیار، ۱۲۴ کمک پرستار، ۱۳۱ کارشناس اتاق عمل و ۱۰۵ نفر هوشبر به کار اشتغال دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار