امام جمعه ایلام:
امام جمعه ایلام گفت: فضای عمومی جامعه با هنجارشکنان همراه نیست، اما ضروری است نیروی انتظامی با همکاری بسیج و سپاه کنترل لازم را در مراکز گردشکری سطح استان داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 30 April 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا باقری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با بیان اینکه نقشه مهندسی فرهنگی کشور بیش از یک دهه است که به دستور مقام معظم رهبری مورد تاکید و تدوین قرار گرفته است، اظهار کرد: در ۲ سال گذشته فصل هفتم این نقشه با محوریت برش های استانی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: سال گذشته در فاز اول ۱۲ استان سند خود را تدوین کرده اند و فاز دوم برش فرهنگی استانی شامل ۱۹ استان باقی مانده و ایلام جزو استان های اول از این فاز است که از دیماه سال گذشته کار تدوین برش استانی آن آغاز شده و با توجه به اینکه فرآیند تدوین برش استانی ایلام در رتبه نخست دیگر ۱۹ استان کشور است، تلاش می شود که سند برش فرهنگی استان ایلام همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان رونمایی شود.

مدیر امور آمایش و برنامه‌ریزی امور استان‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اولویت اصلی در نقشه مهندسی فرهنگی، تدوین سند برش استانی نیست، بلکه در کنار اسناد فرهنگی دیگر سندها یک سند جامع تر با عنوان نقشه مهندسی فرهنگی در برنامه کاری خود داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این نشست با تاکید بر اینکه برنامه های فرهنگی استان ها باید براساس و چارچوب های تعیین شده شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی استان در حال انجام بوده که نشان از رویکرد کلان کشور به عنوان یک دغدغه است.

وی با تقدیر از فراجا برای ورود جدی در موضوع هنجارشکنان حجاب و عفاف تصریح کرد: انتظار می رود به تبع آن فرماندهی انتطامی استان در این خصوص برخوردهای قانونی و جدی لازم را اتخاذ کند و فضای عمومی جامعه با هنجارشکنان همراه نیست، اما ضروری است نیروی انتظامی با همکاری بسیج و سپاه کنترل لازم را در مراکز گردشکری سطح استان داشته باشد.

امام جمعه بر تلاش برای ساخت چند فیلم شاخص و وزین در استان با هدف معرفی نقش مردم ایلام در دفاع مقدس تاکید کرد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار