کد خبر: ۱۰۹۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸ 06 February 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز


تامین اقلام مورد نیاز بازار شب عید موضوعی است که پیش از رسید عید و نوروز باید برای آن برنامه ریزی کرد، پیش بینی تامین میوه، مرغ، گوشت، برنج و ... بسیار حائز اهمیت است.

سوله‌ها و انبار‌های مناسب برای نگهداری صحیح اقلام و کالا‌های اساسی مردم باید ایجاد شود و برای شرایط اضطراری و کم بود کالا‌ها در بازار نیز برنامه ریزی شود تا در روند، تهیه، توزیع اقلامی مصرفی خانوار‌ها در روز‌های پایانی سال مشکلی ایجاد نشود.

هیچ نگرانی و کمبودی در تامین میوه شب عید نباید وجود داشته باشد از همین رو کار خرید و انبار آن در بهمن ماه انجام می‌شود. قیمت گذاری از موضوعاتی است که باید به آن پرداخت، چراکه قیمت گذاری مناسب در بازار از دلالی و آشوب در بازار شب عید جلوگیری می‌کند.

توزیع سیب و پرتقال با نرخ مصوب تنظیم بازار از دغدغه‌های مردم دئر ایام پایانی سال است و خواستار برنامه ریزی در زمان مناسب برای این موضوع هستند. در خصوص تامین و توزیع کالا‌های اساسی موضوع در نظر گرفتن محل مناسب توزیع است که باید به آن پرداخته شود.

غرفه‌های توزیع مرغ، میوه و سایر اقلام باید در مراکز شهر‌ها و مسیر‌های پر تردد در نظر گرفته شود تا دسترسی به آن سهل و آسان باشد و به راحتی شهروندان بتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند. مردم برای تامین اقلام مورد نیاز گا‌ها باید به مرکز شهر مراجعه کنند که این خود در ایجاد ترافیک خصوصا در ایام پایانی سال تاثیر گذار است.

وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به اندازه کافی ذخیره میوه داشته باشند که در صورت کمبود و افزایش قیمت‌ها، این محصولات را روانه بازار کنند تا از سودجویی متخلفان جلوگیری شود.

گفتنی است تمام اقلام و محصولات کشاورزی و دامی از سوی جهاد کشاورزی توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار