کد خبر: ۱۰۸۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ 20 December 2022

 مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: "کنگره دوم هشت هزار شهید استان همدان "باید در زندگی مردم اثر مستقیم داشته باشد، یعنی به نیت هشت هزار شهید استان، هشت هزار زندانی ، آزاد، هشت هزار منزل مسکونی ،ساخته و هشت هزار جهیزیه نوعروس هم تهیه شود.

به گزارش تابناک همدان، سردار «مهدی فرجی» روز سه شنبه در نشست کمیته ورزش و جوانان کنگره هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه یکی از ابعاد جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری برگزاری کنگره شهدا است، اظهار داشت: کنگره شهدا رونق حیات معنوی در بین آحاد جامعه است و دستاوردهای آن باید به درستی برای عموم جامعه به خصوص نسل جوان تشریح و تبیین شود.

وی افزود: اولین کنگره هشت هزار شهید استان همدان به ابتدای سال ۸۹ باز می گردد اما قرار است کنگره دوم،  اوایل سال آینده برگزار شود .

سردار فرجی، تاکیدکرد: برگزاری کنگره شهدا باید موجب ترویج و تبیین سیره شهدا در جامعه و بین مردم و جوانان شود.

وی با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای مدافع حرم ادامه داد: استان همدان از برگزاری نخستین کنگره هشت هزار شهید استان در سال ۸۹ تاکنون بیش از ۴۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است که بیشتر آن‌ها همچون شهید شمسی پور، شهید صانعی، شهید مصطفوی و شهید مجتبی کرمی از تلاشگران عرصه ورزش بوده‌اند.

 

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به تلاش‌های سردار همدانی در برگزاری اولین کنگره شهدای استان همدان، ادامه داد: شهید همدانی زحمات ارزشمندی برای برگزاری کنگره اول داشت و بسیاری از شهدا در سطح استان پرورش یافته و تربیت شده شهید همدانی بودند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ورزش و جوانان گفت: یکی از کمیته‌های مهم و تاثیرگذار دومین کنگره بزرگداشت شهدای همدان کمیته ورزش و جوانان است که با جوانان و ورزشکاران بی‌شماری ارتباط دارد.

سردار فرجی ادامه داد: انتخاب سردار شهید شمسی پور به عنوان شهید شاخص سال ورزش کشور یکی از اقدام‌های خوب دستگاه ورزش همدان در سال جاری است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز گفت: برگزاری برنامه‌ها و مسابقات ورزشی، ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در بین ورزشکاران و آشنایی با فرهنگ شهید و شهادت، ترویج فرهنگ پایداری و مقاومت و آشنایی با جنگ شناختی و ترکیبی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تزریق امید به آینده از مهمترین برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان در قالب کنگره شهدا است.

«علی حقیقی» با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان گرامیداشت شهدای گرانقدر استان همدان یکی از برنامه‌های اصلی دستگاه ورزش و جوانان استان در طول سال است افزود: سال آینده در تلاش برای برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با عنوان یادواره شهدا هستیم./ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار