رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از تامین اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای انتقال آب سد رحمانلوی شهرستان عجب شیر برای پرورش آرتمیا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ 15 December 2022

به گزارش تابناک تبریز، محمد فرشکاران امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: دوره زمانی این پروژه از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ بوده و تخصیص هم به تناسب هر سال اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین گفت: تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی سالن ورزشی عجب شیر در تعهد سال ۱۴۰۱ قرار گرفته که با نظر استاندار از این رقم پنج میلیارد تومان برای تخصیص پیشنهاد شده و پنج میلیارد تومان نیز تا پایان سال کارسازی خواهد شد.

فرشکاران با اشاره به تصویب اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای شهرستان عجب شیر اضافه کرد: این اعتبارات مربوط به پروژه‌های ۱۰ دستگاه اجرایی استان از جمله جهاد کشاورزی، کمیته امداد، منابع طبیعی، ورزش و جوانان و غیره است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: تلاش ما این است که حرکت ها از شهرستان‌ها به سمت استان اتفاق افتد؛ نظرات فرماندار و اولویت بندی پروژه‌های شهرستان‌ مهم بوده و در تخصیصات مدنظر قرار خواهد گرفت تا عجب شیر نقش مورد انتظار خود را در سه محور اصلی صنعت، کشاورزی و گردشگری استان ایفا کند.

به گزارش تابناک، مزرعه (سد) پرورش آرتمیا روستای روحمانلوی شهرستان عجب شیر  ۱۶۵ هکتار مساحت دارد که در ۶۰ هکتار از آن سالانه ۱۰ تن بیومس و چهارتن سیس تولید می‌شود؛ هدف از راه‌اندازی این طرح، حفظ و نگهدار آرتمیای بومی دریاچه ارومیه است.

 آرتمیا محصول استراتژیک صنعت آبزی‌پروری است که مورد نیاز پرورش‌دهندگان ماهیان دریایی و خاویاری و پرورش میگو و ماهیان زینتی می‌باشد و در حال حاضر سالانه حدوداً ۴۰ تن سیس خشک آرتمیا به ارزش بیش از چهار میلیون دلار از خارج وارد کشور می‌شود که کمبود آن باعث متضرر شدن تولیدکنندگان صنعت مذکور و بیکاری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :