ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با بیان اینکه پنج مرکز درجه بندی و بسته بندی (سورتینگ) محصولات در شهرستان فسا در زمان برداشت مرکبات این شهرستان فعال هستند افزود: محصول تولیدی این منطقه به نقاط مختلف کشور از جمله تهران، مشهد، مازندران، اصفهان، اهواز، کرمان، تبریز، یزد و قم ارسال می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ 13 November 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: سطح پرتقال قابل برداشت در این شهرستان چهار هزار و ۲۵۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود از این سطح ۸۰ هزار تن محصول برداشت شود.
وی با بیان اینکه پنج مرکز درجه بندی و بسته بندی (سورتینگ) محصولات در شهرستان فسا در زمان برداشت مرکبات این شهرستان فعال هستند افزود: محصول تولیدی این منطقه به نقاط مختلف کشور از جمله تهران، مشهد، مازندران، اصفهان، اهواز، کرمان، تبریز، یزد و قم ارسال می‌شود.
انصاری ارقام پرتقال موجود در شهرستان فسا را واشنگتن ناول، والنسیا و محلی دانست و گفت: در بین ارقام موجود رقم واشنگتن ناول بیشترین سطح را دارد که جز ارقام صادارتی بوده و در آمد زایی بالای برای باغداران دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: با توجه به اینکه برداشت با استفاده از نیروی کارگر و به صورت دستی است، در دو تا سه ماه از فصل برداشت به ازای هر هکتار بیش از ۶۰ نفر در روز اشتغالزایی ایجاد می‌کند.
برداشت پرتقال در شهرستان فسا از نیمه آبان ماه آغاز شده است و تا اواخر بهمن ماه ادامه دارد.

برچسب ها: برداشت ، پرتقال ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار