شهردار تهران ظهر امروز در مراسم افتتاح مصلی ورزقان که به همت شهرداری تهران ساخته شده بود گفت: باید نقش محوری مساجد در امور فرهنگی احیا شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 07 October 2015
محمد باقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاح مسجدجامع ورزقان که به همت شهرداری تهران و پس از زلزله این منطقه ساخته شد، گفت: این مسجد با امکانات و پول مردم شهر تهران ساخته شده است و در سایه روح مشارکت مردم تهران این مصلی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه پس از سفر مقام معظم رهبری به ورزقان انگیزه کمک مردمی به مناطق زلزله زده ورزقان چند برابر شد و مردم و مدیریت شهری پایتخت نیز پای کار آمدند گفت: بنده پیام و سلام مردم تهران هستم و خدا را شاکر هستیم که با این مسجد توانستیم اخوت و برادری بین دو شهر را افزایش دهیم.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مساجد سنگر اصلی هستند گفت: مساجد باید به محل امید و توکل مردم محل و شهر بدل شوند ولی امروزه تنها برای خواندن نماز مردم در این مساجد جمع می‌شوند و باید نقش‌های گذشته مساجد احیا شود.

وی با بیان اینکه باید در مساجد همه مردم جامعه به خصوص جوانان گرایش داشته باشند و خانه امید و توکل مردم باشد گفت: امروزه مساجد این گونه نقش‌ها را ایفا نمی‌کنند و باید این نقش مساجد احیا شود.

قالیباف با بیان اینکه در دهه 70 مدیران و مسئولان در روزهای جمعه در مساجد حاضر و به دور از هرگونه تشریفات مسائل و مشکلات مردم را حل و فصل می‌کردند گفت: امیدواریم این مسجد به عنوان قلب معنوی ورزقان شناخته شود و امید و توکل را به شهر و روستاهای اطراف منتقل کند.

وی با اشاره به نقش مساجد در دوران دفاع مقدس گفت: باید این تفکر که مساجد محل امید و نشاط مردم هستند را به جامعه تزریق کنیم و بسیاری از امور مردم را با تفکر مسجدی حل و فصل کنیم و اگر اینگونه عمل کنیم نشاط به جامعه باز خواهد گشت.

قالیباف با بیان اینکه امروز مهمترین مشکل جامعه ما مسائل اقتصادی است، گفت: باید هر دل‌داده امام (ره) و شهدا با تلاش خود برای حل مشکلات مردم گام بردارد و مساجد نیز باید در حل مشکلات مردم پیشتاز باشند.

وی با اشاره به نقش مساجد در کاهش تهاجم فرهنگی گفت: با روحیه دفاع مقدس و جهاد می‌توان مشکلات را حل و فصل کرد و باید در قبال حل مشکلات مردم مسئولیت پذیر باشیم تا عزت و خیر دنیا و آخرت را کسب کنیم.

در پایان این مراسم با تصویب شورای شهر ورزقان نشان افتخار شهروندی ورزقان به دلیل ساخت این مسجد به مساحت 2500 متر مربع به قالیباف اهدا شد و توسط نماینده ولی فقیه در استان بر سینه قالیباف نصب شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار