مدیر کل مدیریت بحران در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، از حضور فعال استان در اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ 09 November 2022

علیرضا نیکروز در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: ایران و به تبع آن استان یکی از کشور‌هایی است که همواره به دلیل بروز حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل، آتش سوزی و دیگر بلایای طبیعی دارای مخاطراتی در سطح جامعه است که نیازمند مدیریت صحیح و اصولی بحران‌های حاصل از این بلایا و حوادث است.
نیکروز افزود: علاوه بر کار‌های معمول و ساختاری مدیریت بحران و به منظور فراهم سازی زیرساختی با محوریت رشد و توسعه دانش در راستای ارتقای نظام مدیریت بحران کشور، اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ برگزار می‌شود که استان با یک تیم کامل و تخصصی در این رویداد شرکت خواهد کرد.
وی ادامه داد: این رویداد در تاریخ ۳ تا ۵ دی ماه مصادف با سالروز وقوع زلزله خسارت بار "بم " در محل مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگوی شهرداری تهران برگزار می‌شود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: با توجه به هدف گذاری برای حضور فعال و موثر مدیریت بحران استان در این همایش نخستین جلسه هماهنگی برای مشارکت دیگر دستگاه‌ها در محل استانداری برگزار شد.
نیکروز افزود: در این نشست اولیه، دستگاه‌های مختلف درگیر در حوزه مدیریت بحران برای مشارکت فعال توجیه و تقسیم بندی وظایف جهت مشارکت موثر انجام شد.
وی گفت: در این نشست با توجه به محتویات بخشنامه ارسالی از مدیریت بحران کشور، ۵ کمیته "کنفرانس دستاورد‌های تحقیقاتی، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، نشست‌های تخصصی راهبردی، رویداد استارت آپی دانش بنیان و جشنواره فرهنگی هنری و مانور" با ریاست هر کمیته یک دستگاه مرتبط، تشکیل شد.

نیکروز با اشاره به آخرین اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور ، افزود : اولین رویداد مدیریت بحران ایران ۱۴۰۱ فرصت بسیار مغتنمی است تا فعالان این حوزه دستاورد‌ها و محصولات خود را در معرض بازدید مدیران ارشد ملی، استانی، محلی مدیریت بحران کشور، دست اندرکاران و متخصصان علمی و اجرایی این حوزه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند مخاطره خیزی کشور و نیاز‌های روز حوزه مدیریت بحران روند تقاضای بازار‌ها و سمت و سوی رشد این حوزه، فعالیت‌ها و نوآوری‌های علمی، اجرایی، صنفی و صنعتی آتی خود را هدایت نمایند.
وی ادامه داد : این رویداد متخصصان مدیریت بحران را قادر می‌سازد تا نظرات خود را با تصمیم گیرندگان کلیدی سازمان‌های مهم و نهاد‌های دولتی، پژوهشگران، مخترعان و صاحبان ایده و تکنولوژی در میان گذاشته و در مورد روند‌های اخیر این حوزه در ایران به بحث و گفتگو بپردازند.
مدیر کل مدیریت بحران کشور گفت : نشست‌های تخصصی راهبردی / رویداد استارت آپی دانش بنیان با تمرکز بر موضوعات کلیدی به روز مخاطرات کشور ایران، از جمله بخش‌های برجسته فناورانه اولین رویداد مدیریت بحران ایران ۱۴۰۱ ایران محسوب می‌شود.
وی ادامه داد : امید است برگزاری این رویداد بتواند گامی رو به جلو برای رشد و توسعه دانش و فناوری در راستای ارتقاء مدیریت بحران کشور باشد. همچنین انتظار می‌رود با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، علمی، صنعتی، صنفی، تشکل‌های مردمی و جهادی و دیگر سازمان‌ها دخیل در حوزه مدیریت بحران گام بلندتری برای نیل به این هدف برداشته شود.
نیکروز در پایان گفت: نشست بعدی برای جمع بندی نهایی و بررسی میزان آمادگی دستگاه‌ها برای شرکت در اولین رویداد مدیریت بحران ایران ۱۴۰۱ با حضور مدیران کل این دستگاه‌ها و همچنین مقامات ارشد استانی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار