فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی موسیقی باید یک ملتی را به حرکت دربیاورد و ما باید این فرمایش رهبری را به منصه ظهور برسانیم.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴ 08 November 2022

به گزارش تابناک همدان، سرهنگ «مهرداد صفری»  امروز (سه‌شنبه) در پنجمین جشنواره موزیک ترنم فتح ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح استان همدان با بیان اینکه سرود و موسیقی‌ای که ایجاد می‌کنیم باید بتواند یک ملت و قشری را به حرکت دربیاورد، اظهار داشت: اگر سابقه تاریخی موسیقی را در نبرد بررسی کنید متوجه قدمت آن می‌شوید.

وی افزود: در قدیم آن شخصی که شیپور جنگ را می‌نواخته با بیرق دار جنگ همتراز بوده و بحث استفاده از ادوات موسیقی در رزم سابقه طولانی دارد.

صفری به تشریح رزم‌نوازی در یگان‌های مسلح پرداخت و گفت: در توان رزمی ۳ بعد عوامل فیزیکی، غیرفیزیکی و عوامل بسترساز شامل زمین، آب و هوا موثر است و یکی از عواملی که باعث تقویت روحیه در رزم می‌شود همان بحث موسیقی است.

وی ادامه داد: رزمندگان دوران دفاع مقدس به خاطر دارند نوای گرم حاج صادق آهنگران که نواخته می‌شد چقدر شور و اشتیاق در جوان‌ها ایجاد می‌کرد. آهنگ‌ها و سرودهای حماسی هنوز هم اینگونه هستند.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با تاکید بر اینکه موسیقی باید ملت را به یک حرکت مثبت هدایت کند، گفت: هم اکنون هم مشاهده می‌کنید که از آهنگ سلام فرمانده چه استقبالی شد و کسی فکر نمی‌کرد این موسیقی به این اندازه تاثیرات مثبت ایجاد و دشمنان را ناامید کند.

 

وی عنوان کرد: همیشه بهترین و منضبط‌ترین یگان از لحاظ آموزش، یگان رزم نواز است که آموزش توام با عمل دارند و وقت بی‌وقت ندارند و بیشتر ماموریت‌هایشان در روزهای تعطیل و نیمه تعطیل است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار