مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: هم اکنون ۱۶۹ واحد صنعتی صادراتی در این شهرک‌ها فعالیت می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان امسال به ۲۰۰ واحد برسد.
کد خبر: ۱۰۷۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ 07 November 2022

به گزارش تابناک تهران، سعید صادقی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه شهرک های صنعتی استان تهران افزود: بیشترین محصولات صادراتی استان تهران به ترتیب مربوط به سنگ های ساختمانی، صنایع شیمیایی، برق و الکترونیک، صنایع فلزی و در نهایت صنایع غذایی است.

وی یادآور شد: صنایع فلزی با ۳۸ درصد سهم، بیشترین حجم محصولات صادراتی استان تهران را به خود اختصاص داده است در حالی که از نظر ارزش صنایع شیمیایی با ۲۹ درصد سهم، بیشترین میزان صادرات را به نام خود دارد.

این مسئول اظهار داشت: قطعات خودرو، شیرآلات ساختمانی، محصولات کشاورزی، انوابع نابلون و نایلکس، ظروف پلاستیکی و رنگ به ترتیب بیشترین محصولات صادراتی شرکت های شهرک های صنعتی استان تهران به شمار می آیند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران خاطرنشان کرد: حجم صادرات این استان بر اساس آمارهای رسمی به چهار میلیون و ۷۴۷ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۴۷۷ میلیون دلار می رسد.

وی بحث تولید و اشتغال را از دغدعه های اصلی مدیران کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: همه مدیران و مسئولان در تلاش هستند تا بتوانند مشکلات حوزه صنعت را حل کنند تا صنعتگران آسانتر به تولید و صادرات محصولات خود بپردازند.

صادقی ادامه داد: طی ماه های گذشته با پیگیری استاندار، اتفاقات قابل توجهی برای بهبود وضعیت شهرک های صنعتی استان تهران رخ داد که به تبع حل مشکل ۵۰ ساله منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت، زمینه توسعه واحدهای صنعتی و شهرک ها فراهم شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با بیان اینکه اکنون روند توسعه صنایع در شهرک های صنعتی با تاکید بر مسائل زیستی محیطی امکان پذیر است، گفت: یکی دیگر از ثمرات اصلاح این قانون، تعیین تکلیف ۳۸ لکه صنعتی و تبدیل آنها به شهرک های صنعتی غیر دولتی بود که به دنبال آن نظارت بر فعالیت قانونی و زیست محیطی آنان نیز فراهم شد.

وی اضافه کرد: بهره برداری از راه دسترسی دوم در شهرک های صنعتی شمس آباد و عباس آباد نیز زمینه کاهش ترافیک در این مراکز صنعتی را فراهم ساخت و روند تردد صنعتگران در این مناطق بهبود یافت.

۱۶۹ واحد صادراتی در شهرک‌های صنعتی استان تهران فعالیت می‌کند

تکریم و احترام به صنعتگران وظیفه قانونی همه دستگاه هاست

محمد مقدسی معاون دادگستری استان تهران نیز در این مراسم اعلام کرد: بر اساس آموزه های دینی و فرموده امام علی(ع) احترام به صنعتگر، توصیه شده است و هر نوع تعلل در حل مشکلات آنان، بی احترامی محسوب می شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در قالب سند ابلاغی اقتصادی مقاومتی، تاکید کرده اند که تمام امکانات و ظرفیت های کور باید در خدمت حمایت از تولید باشد.

مقدسی یادآور شد: با نگاهی به روح قانون نیز می توان به این نتیجه رسید که باید قوانین را به نفع تولید تفسیر کرد تا زمینه فعال تر شدن آنان و بهره گیری بیشتر کشور فراهم شود.

در پایان این مراسم از ۱۳ واحد صنعتی صادرکننده نمونه مستقر در شهرک های صنعتی به نام کوشا فن پارس،  گرم آوران،  سنگ فلات ماهان، پانیذ سازان دانا، پریما پلاستیک پارس،  صنعت چوب آسیا گستر ساج آسا، رنگتاب، آرکا چرم مهاجر، شرکت بتن سازه ضمان، تکاب اتصال دماوند، نیری ارگانیک یزد و صنایع غذایی گدوک فیروزکوه تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار