مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از احداث موزه باستان‌شناسی در دره‌شهر و افتتاح آن تا دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 06 November 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی اظهار کرد: صنعت گردشگری صنعت گسترده‌ای است که تاثیر بسزایی بر بهره وری، درآمدزایی، اشتغال، رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی دارد؛ چرا که این صنعت ارتباط نزدیکی با صنعت هتلداری، مهمانداری، حمل‌ونقل و.... دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این صنعت دارای آثار و برکات اقتصادی- اجتماعی بسیاری است، افزود: با توجه به اهمیت گردشگری و نقش آن در رشد و توسعه‌ی اقتصادی و فرهنگی کشور، لزوم توجه به این صنعت و تلاش برای توسعه آن امری ضروری در هر منطقه محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تصریح کرد: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام در ایام اربعین به منظور توسعه بخش گردشگری اقداماتی از قبیل توزیع کتابچه راهنمای گردشگری به سه زبان و کتابچه‌های فرصت سرمایه گذاری بین زائران، احداث ۱۱۰ غرفه صنایع دستی در مرز مهران و احداث یک زائرسرا به وسعت ۲,۵ هکتار نیز در دست اقدام است.

شریفی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در بخش گردشگری می‌توان به احداث راه دسترسی به درختان بان سرو در چوار، آغاز عملیات نمای بازارچه صنایع دستی ایلام به شکل سنتی، بازسازی مسیر دسترسی به قلعه شیخ ماکو ، احداث موزه باستان‌شناسی در دره‌شهر و افتتاح آن تا دهه فجر و کلنگ زنی هتل چهار ستاره شهر ایلام اشاره کرد.

این مسئول در پایان با تاکید به اینکه در تلاشیم هتل‌های بیشتری در شهر ایلام و مهران احداث کنیم، عنوان کرد: صنعت گردشگری در استان ایلام از ظرفیت‌های‌ بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است که در همین راستا تلاش می‌شود با حمایت‌های لازم از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم، در زمینه معرفی و گسترش میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی استان بیشتر از گذشته اقدام شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار