محصولات صادرشده شامل یک هزار و 678 تن پرتقال، 17 تن سیب، 40 تن شلیل، 74 تن فلفل دلمه ای، 402 تن کیوی و 82 تن گوجه فرنگی است
کد خبر: ۱۰۷۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸ 25 October 2022
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جویبار از صادرات 2 هزارتن محصولات کشاورزی از پایانه صادراتی روماک گستر این شهرستان به خارج از کشور 6 ماه نخست امسال خبر داد.

 محمدمهدی عباس زاده با اشاره به اینکه اجرای ضوابط قرنطینه ای برای جلوگیری از ورود عوامل خسارتزای گیاهی به درون کشور و صدور گواهی بهداشت نباتی برای محصولات صادراتی به صورت جدی در مراکز قرنطینه گیاهی شهرستان جویبار دنبال می شود، از صادرات 2 هزار تن محصولات کشاورزی از پایانه صادراتی روماک گستر این شهرستان به خارج از کشور 6 ماه نخست امسال خبر داد.

 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار افزود: محصولات صادرشده شامل یک هزار و 678 تن پرتقال، 17 تن سیب، 40 تن شلیل، 74 تن فلفل دلمه ای، 402 تن کیوی و 82 تن گوجه فرنگی است. 

 

این مسوول تصریح کرد: مهمترین هدف از قرنطینه نباتی، بررسی محموله های کشاورزی برای جلوگیری از ورود و خروج عوامل خسارتزای گیاهی قرنطینه ای شامل آفات و بیماری هاست که با بهره گیری از توان کلینیک های گیاه پزشکی بخش غیردولتی انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت قرنطینه نباتی در امر صادرات، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی و حساسیت این کار، کارشناسان قرنطینه نباتی بصورت شبانه روزی فعالیت کرده و محموله های کشاورزی را بازدید می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار