معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان البرز گفت: مردم در سامانه مربوط به مدیریت آسانسور در خواست کنند تا شرایط برای تمدید سالانه گواهینامه‌ آسانسور فراهم شود.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 23 October 2022

به گزارش «تابناک البرز» هادی گودرزوند گفت: تاکید داریم شهروندان استاندارد‌سازی آسانسورها را در قالب استانداردهای تایید ایمنی اولیه و ادواری پیگیری کنند.

وی در خصوص هزینه‌های بازرسی، گفت: مردم حتما مطالبه کنند که اعداد و رقم پرداختی درست باشد، تعرفه‌های مربوط به بازرسی آسانسور و بقیه تعرفه‌ها در سایت مربوط به اداره کل استاندارد موجود است.

گودرزوند با تاکید بر اینکه حتما استاندارد‌ سازی ایمنی مربوط به آسانسور را به صورت ادواری و سالیانه پیگیری می‌شود، اضافه کرد: اگر سرویس و نگهداری ماهیانه برقرار نباشد دستگاه آسانسور از حالت استاندارد خارج می‌شود.

وی با اشاره به موضوع بازرسی‌های ادواری آسانسور که بنا به در خواست بهربرداران انجام می‌شود، یادآور شد: متاسفانه این موضوع روی زمین مانده، مردم در سامانه مربوط به مدیریت آسانسور در خواست کنند تا شرایط برای تمدید سالانه گواهینامه‌ آسانسور فراهم شود.

گودرزوند با بیان اینکه شرکت‌های معتبر نصب، طراح و راه‌اندازی آسانسور‌ها توسط سازمان صمت استان مورد تایید قرار می‌گیرند، افزود: و گواهینامه برای آنها صادر می‌شود که در سایت مربوطه و همچنین انجمن آسانسور استان قابل مشاهد است.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت‌نام به صورت ادواری به سامانه مربوط به مدیریت آسانسور مراجعه کنند، تصریح کرد: سامانه‌ای که می‌توانند ثبت‌نام و اقدامات را انجام دهند همچنین سایت مربوط به اداره کل استاندارد البرز فلوچارت مربوط به فرآیند به صورت دقیق شرح داده است.

گودرزوند در خصوص بازید آسانسور‌ها، گفت: به صورت ماهیانه باید بازرسی‌ها، تامین و نگهداری‌ها توسط شرکت‌های معتبر انجام شود.

وی در پایان در رابطه با ترویج بحث استاندارد که رسالت این سازمان حاکمیت استاندارد است، گفت: توصیه داریم مردم حتما به علامت استاندارد روی کالاها و شماره ده رقمی استاندارد توجه کنند همچنین با پیامک به سامانه پیامک هزار پانزده هفده (۱۰۰۰۱۵۱۷) می‌توانند اصالت و اعتبار این علامت بسنجند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار