کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا امکان ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود دارد و در این شرایط نکات مهمی در تغذیه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌ها کمک کند.
کد خبر: ۱۰۷۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 14 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان کرمانشاه نیلوفر حیدری اظهار کرد: در این فصل باید با مصرف منابع غذایی ویتامین C شامل: میوه‌ها و سبزیجات سیستم ایمنی بدن تقویت شود. غنی‌ترین خوراکی‌ها از نظر ویتامین C نارنگی، پرتقال، لیمو شیرین، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، پیاز، لیمو ترش، شلغم، کرفس و خرمالو است.

وی افزود: برای تقویت سطح ایمنی بدن استفاده از ویتامین A به عنوان آنتی اکسیدان نقش مهمی دارد هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، اسفناج، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای نارنجی و قرمز خرمالو از جمله این خوراکی‌ها هستند.

وی ادامه داد: در فصل پاییز توصیه می‌شود استفاده از بعضی ادویه‌ها را در برنامه غذایی قرار دهیم زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه و دارچین از آن دسته ادویه‌ها هستند که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. استفاده از منابع پروتئین نیز نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد انواع گوشت، حبوبات، لبنیات نیز از منابع تامین پروتئین هستند. استفاده از روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب به سلامت بدن کمک می‌کند؛ کم آبی باعث التهاب و بروز بیماری‌ها می‌شود.

حیدری تاکید کرد: خواب کافی به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند هر فرد باید ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشد. فعالیت بدنی نیز در این روز‌ها توصیه می‌شود، با افزایش فعالیت التهاب بدن کاهش می‌یابد و بر این اساس روزی سی دقیقه پیاده روی توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار