مدیرکل استاندارد ایلام؛
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سال جاری ۷۵ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد است.
کد خبر: ۱۰۷۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳ 09 October 2022

صادرات 75هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق /انجام 2هزار 498فقره  بازرسی از واحد های صنفی و تولیدی استانبه گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت:  نیمه نخست سال جاری ۷۵ هزار و ۸۵۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی در ادامه افزود: این مدت (نیمه نخست سال) بیش از ۱۸۲ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است..

همتی در پایان خاطر نشان کرد: ۹۵۸ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

کارشناسان اداره‌ کل استاندارد این استان با هدف نظارت و کنترل هرچه بهتر نازل‌های عرضه سوخت مایع با همکاری آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ۵۸۳ نازل‌ سوخت مایع را بر اساس برنامه عملیاتی سال جاری مورد آزمون قرار گرفت.

مهناز همتی مدیرکل استاندارد عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد 2هزار 498 هزار فقره بازرسی و 405 فقره نمونه برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان توسط کارشناسان اداره کل انجام شده است.

همتی هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود. 

ابتدای سال تاکنون، ۱۸۸ فقره بازرسی آسانسور در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طول این مدت نیز ۷۱ فقره گواهی تأییدیه ایمنی آسانسور صادر شده افزود: تردد ایمن و بی خطر آرمان استانداردسازی آسانسور است و مردم باید نسبت به وضعیت ایمنی و استاندارد آسانسورهایی که استفاده می‌کنند، حساس باشند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار