با حضور وزیر آموزش و پرورش
مجتمع آموزشی، فرهنگی و تربیتی بوتراب خوی (مجتمع مرحوم سکینه نمکی) با ۲ هزار میلیارد ریال هزینه در زمینی به مساحت هشت هزار و ۶۰۰ متر مربع با حضور وزیر آموزش و پرورش در میدان شیخ نوایی خوی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲ 01 September 2022

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی،با حضور وزیر آموزش و پرورش بزرگترین مجتمع آموزشی و فرهنگی هوشمند خبرساز ساز کشور در خوی به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع بنام مرحوم سکینه نمکی در بیش از ۱۶ هزار متر مربع زیر بنا و مطابق با آخرین استاندارد‌های هوشمند سازی به همت میر ناصر محمد سیدی احداث شده است.

این مجتمع دارای ۴ مدرسه مستقل با ۳۸کلاس درس هوشمند است که برای ساخت آن ۱هزار۹۰۰میلیارد ریال هزینه کرده شده است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با تقدیر از خیر مدرسه ساز خویی ساخت این مجتمع کام فاخری در عرصه‌ی مدرسه سازی دانست و افزود: در سند تحول آموزش و پرورش خیران جایگاه والایی در روند تعلیم و تربیت دارند.

وی مردمی سازی را یکی از راهبرد‌های مهم دولت دانست و افزود:خیران امسال ۸ هزار میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کردند.

وی تصریح کرد:امسال همچنین ۲۸ هزار میلیارد تومان برای تکمیل مدارس نیمه تمام در بودجه کشور درنظر گرفته شده است.

وی توجه به کیفیت أمورس در تحصیل را از اولویت‌های اصلی آموزش و پردورش اعلام کرد و گفت: دانش آموزان ایران اسلامی امسال تاکنون ۲۰مدال طلا در المپیاد‌های جهانی کسب کرده آمد که نسبت به سال‌های گذشته ۳ برابر افزایش یافته است.

معتمدیان استاندارآذربایحان غربی هم در این مراسم گفت:علیر غم کمبود فضا‌های آموزشی در استان کار‌های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و برنامه ریزی کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت خیران در قالب نهضت مدرسه سازی این عقب افتادگی‌ها جبران شود.

وی تصریح کرد:در سفر رییس جمهور به استان ۲۳۰۰ میلیاردریال در حوزه آموزش پرورش به استان اختصاص یافته است که بخشی از این اعتبارات تخصیص یافته است.

وی افزود:در هفته دولت ۱۴۴ کلاس درس در استان افتتاح شد و تا پایان امسال نیز ۱۸۸ کلاس درس دیگر افتتاح می‌شود تا شاهد جهش خوبی در توسعه فضا‌های آموزشی باشیم.

استاندار آذربایجان غربی از تلاش‌های خیر خویی در کمک به توسعه فضا‌های آموزشی تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی در آیین افتتاح این طرح با تقدیر از تلاش‌های خیر خویی گفت: این مجتمع علاوه بر توسعه فضا‌های آموزشی نقش مهمی در انسان سازی خواهد داشت.

نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین با تقدیر از دولت سیزدهم در تامین خواسته‌ها و مطالبات معلمان افزود:حل مشکل معلمان نهضتی‌ها و مهرآفران و غیر انتفاعی‌ها از دیگر مطالبات معلمان است که انتظار میرود در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

نجف زاده همچنین برضرورت توسعه فضا‌های آموزشی با مشارکت خیران تاکید کرد.

کاظمی فرماندار خوی هم در این مراسم از تایر این شهرستان به ۱۰۰ کلاس در جدید برای جبران کمبود فضا‌های آموزشی در شهرستان خبر داد.

در این مراسم تفاهم نامه مدیریت این مجتمع خیر ساز با وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید.

همچنین وزیر آموزش و پرورش با اهدای لوح و تندیس از میر ناصر محمد سیدی خیرمدرسه ساز خویی و جمعی از خیران مدرسه ساز تجلیل کرد.

در سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان خوی مرحله اول اول کمربندی سردار شهید سلیمانی خوی بطول ۲/۸ کیلومتر و با اعتبار بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال. افتتاح شد.

مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز مرحوم غلامعلی سالم خویی دیگر طرحی بود که با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار آذربایجان غربی در خوی افتتاح شد.

این مدرسه در۵۷۰ متر مربع زیربنا احداث و برای ساخت آن ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح این طرح‌ها در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما از آماده بهره برداری شدن ۹ هزار کلاس درس جدید تامهرما۷ ماه امسال خبرداد و گفت: این تعداد کلاس جدید تا پایان امسال به بیش از ۱۴ هزار کلاس خواهد رسید و رسد خوبی در توسعه فضا‌های آموزشی ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموز‌ی کشور از ۱۲ میلیون به ۲۶ میلیون در سال ۱۴۰۰ آموزش و پرورش برای تأمین فضاعای لازم نیاز بیشتری به اعتبارات و کمک‌های خیران دارد.

با بهره برداری از بزرگترین مجتمع آموزشی و فرهنگی هوشمند خبرساز خویی فضای مناسب تحصیلی برای ۱ هزار ۵۰۰ دانش آموزبه روش هوشمند فراهم شد.

 

خبرنگار: زیبا محمدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار