دلشاد در کمیته برنامه ریزی شهرستان
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد : از هم اکنون اعلام خطر می کنم که اول مهر با بحران جدی فضا در مدارس شهرستان بویراحمد مواجه هستیم .
کد خبر: ۱۰۵۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳ 23 July 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کورش دلشاد در کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد که با حضور مهدی روشنفکر و ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد ، گفت : تا الان فکر می کردم که فقط آموزش و پرورش شهرستان است که مظلوم واقع شده است اما با توجه به سخنان دیگر مدیران می بینیم که این مظلومیت در همه دستگاه ها وجود دارد .
دلشاد افزود : با توجه به این که حدود 50 درصد جمعیت استان در شهرستان بویراحمد زندگی می کنند ، انتظار این است که به همین میزان هم سهمی از بودجه استان به آن اختصاص داده شود .
وی به مشکلات آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت : بسیاری از مدارس نیازمند تعمیرات هستند هر چند تعمیرات کلی بر عهده نوسازی است اما تعمیرات جزئی با آموزش و پرورش است و اعتبارات در نظر گرفته شده جوابگو نیست .
دلشاد ادامه داد : برای آموزش و پرورش بویراحمد ، با 70 هزار دانش آموز ، 500 مدرسه و 2 هزار کلاس درس ، 550 میلیون تومان اعتبار تعمیرات در نظر گرفته شده است . آیا این اعتبارات اصلا جوابگوی این همه مدرسه است ؟
وی گفت : از هم اکنون اعلام خطر می کنم که اول مهر با بحران جدی فضا در مدارس شهرستان بویراحمد مواجه هستیم و حدود 8 هزار دانش آموز بدون کلاس خواهند بود .
دلشاد گفت : شهرستان بویراحمد خصوصا شهر یاسوج یکی از شهرهای با بالاترین آمار مهاجرپذیری کشور است . این را هم باید در نظر داشت که هر سال ورود 3 تا 4 هزار نفری دانش آموز به شهر یاسوج و حومه را داریم اما در خصوص ایجاد فضای آموزشی اصلا متناسب اقدام نشده است .
وی با انتقاد از شیوه برنامه ریزی برای ساخت مدارس ، افزود : در حالی که ما در شهرستان بویراحمد به شدت نیازمند احداث فضای آموزشی هستیم اما می بینیم در برخی مناطق مدارسی ساخته اند که اکنون خالی از سکنه است و در واقع این هزینه ها بی فایده در آن مناطق انجام شده است .
دلشاد در پایان ضمن تاکید بر بحرانی بودن وضعیت فضای آموزشی در آموزش و پرورش بویراحمد ، گفت : انتظار داریم مسئولین استانی در خصوص این وضعیت بحرانی فضای آموزشی شهرستان بویراحمد فکری عاجل کنند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار