معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ثلاث باباجانی:
معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ثلاث باباجانی یکی از آسیب‌های شاخص پرداخت تسهیلات و حوزه اشتغال را نبود شعب قانونی بانک‌های عامل در شهرستان دانست و گفت: تسهیلات اشتغال آفرینی در سطح استان و شهرستان اعطا می‌شود، اما در اجرا بانک عامل شعبه ایی در سطح شهرستان ندارد.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ 20 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه حسن امامی در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ثلاث باباجانی
اظهار کرد: از محل بند ب تبصره ۱۶ نهاد‌های حمایتی شامل کمیته امداد امام خمینی (ره) با حمایت‌های فرماندار و پیگیری‌های دستگاه، قریب به ۹ میلیارد تومان و بهزیستی حدود ۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، به مشاغل خانگی ۲/۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و ۲۶۰ میلیارد تومان هم طی این ۴ ماه پرداخت شده است.

وی افزود: در بحث سامانه رصد، تعهد شهرستان ۱۶۱۴ نفر است که در این ۴ ماه حدود ۳۳ درصد از سال پاس شده و باید ۵۷۶ نفر ثبت می‌شد، دستگاه‌های اجرایی ذیربط حدود ۱۰ درصد عقب بودند قریب به ۲۸۲ نفر ثبت شده داشته و ۱۹۳ نفر عقب هستیم که اراده دستگاه‌ها را می‌طلبد تا بتوان از آمار تعهد اشتغال در سامانه رصد عقب نمانیم.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ثلاث باباجانی ادامه داد: دستگاه‌هایی انتقاد دارند که ممکن است دبیرخانه سایت را باز نکرده باشد اگر دستگاهی مشکلی در ثبت تعهد اشتغال در سامانه رصد دارد به چه صورت موضوع را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مصوبات جلسه گذشته کارگروه اشتغال استان، حضور علیخانی مدیرعامل شرکت توسعه عمران شهرستان صحنه بودند، کار گروه اشتغال شهرستان‌ها که جزو اولین شهرستان‌هایی در استان بودیم که مصوبه را در جلسه قبل اجرایی کردیم.

امامی بیان کرد: این شرکت‌ها در حوزه شهرستان ثلاث باباجانی از قبل با پیگیری مدیر شهرستان و رحیمی ثبت شده است و تاکید مجموعه فرمانداری بر این است که تمامی دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌هایی که نماد اشتغال هستند از جمله میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت، و بخش‌های خصوصی همکاری لازم را در این حوزه داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر آسیب شناسی در حوزه پرداخت تسهیلات و حوزه اشتغال شهرستان ثلاث باباجانی داشته باشیم چند مطلب شاخص است، یکی از مباحث اصلی و کلیدی، نبود شعب قانونی بانک‌های عامل در شهرستان است، تسهیلات اشتغال آفرینی در سطح استان و شهرستان داریم، اما در اجرا بانک عامل شعبه ایی در سطح شهرستان ندارد و بروکراسی اداری پیچیده‌تر می‌شود و حاکمیت شهرستان از نظر زیر ساخت‌های دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها انتظار لازم را نداشته باشد.

وی افزود: درخواستی که داریم چند بانک کلیدی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و بانک رفاه که زیر مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی است دستوری صادر شود که این شعب اراده ایی بر حضور آن‌ها به عنوان دستور کار کارگروه اشتغال باشند.

امامی تصریح کرد: موضوع دیگر، پیچیدگی‌های در برخی بانک‌ها است، فرد پس از طی پروسه‌های طولانی ۶ ماه یا یکساله وارد حوزه بانک می‌شود و بانک در بحث وثایق به صورت ویژه سلیقه ایی عمل می‌کند که یک آسیب اساسی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: مورد بعدی بحث زیر ساخت‌های حوزه اشتغال شهرستان در بخش شرکت شهرک‌های صنعتی تازه آباد با پیگیری‌های فرمانداری و اعتباری که در کمیته برنامه ریزی سال گذشته داشتیم، بالاترین اعتبار در بین شهرستان‌ها و شهرستان کرمانشاه گذاشته شده است، برتری که در حوزه اشتغال داشتیم قریب به ۱ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد و نتیجه آن یک حلقه چاه شرب برای شهرک صنعتی تازه آباد حفاری شده است.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ثلاث باباجانی ادامه داد: انتظار ما از مدیر عامل شرکت شهرک‌ها فراتر است در فاز دو ۲۰ هکتار زمین آماده رفاه کردیم، شهرک صنعتی در فاز اول حدود ۱۲ هزار متر مربع و ۱/۲ زیر کار است، انتظار می‌رود فاز دو را در حد یک زمین کشاورزی نبینیم.

وی افزود: انتظار بعدی زیر ساخت گاز است
شبکه گاز داخل شرکت انجام شده، اما پیمانکار باید تسریع داشته باشد، جهت خط را به خود مجموعه ناحیه شهرک‌های صنعتی تازه آباد وصل کند، تقاضای دیگر مجموعه شرکت‌های شهرک صنعتی این است که در بحث زیر ساخت آب سریعتر اعمال سازی انجام شود و انتقال خط را انجام دهند.

امامی تشریح کرد: چند نفر از تعاون طرح‌ها حضور دارند که دو الی سه طرح شاخص ما است، یکی از طرح‌های شاخص که خیلی خوب رشد کرده و فعالیت خود را آغاز کردند طرح تولید پوشاک مجموعه رستم پور است در حال حاضر این واحد تولیدی با رکود شدید مواجه می‌شود، تقاضای تسهیلات سرمایه در گردش را دارد از هر محلی به هر شکلی با هر درصدی که میتوان نماینده آنان در جلسه حضور دارند.

وی در پایان گفت: واحد تولیدی بعدی فرش است خدمات تسهیلات آن یا پیگیری فرماندار انجام شده است، اما نیاز داریم که کارخانه فرش با اشتغال ۲۸۰ نفر مشغول به کار شوند انقلابی در بحث اشتغال ایجاد خواهد شد با توجه به ظرفیت منطقه می‌طلبد کارخانه فرش فعالیت خود را به صورت تعاونی پیش ببرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار