مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خبر داد؛
برای نخستین بار امسال محصول سیب باغداران کهگیلویه و بویراحمد برای تامین میوه شب عید خریداری می شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 20 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: یکی از مهمترین محصولات کشاورزی که در سطح استان هر سال برای فروش مشکلاتی را برای باغداران ایجاد می‌کرد میوه سیب بود که امسال برای رفع این مشکل چاره اندیشی شده است.

معتمدی افزود: به صورت میانگین سالانه ۱۳۰ هزار تن سیب از باغهای  کهگیلویه و بویراحمد برداشت می‌شود که امسال به دلیل خشکسالی و سرمای دیر رس با کاهش تولید این محصول روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه به لحاظ زیرساخت لازم از جمله کارخانجات کنسانتره و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان ضعیف هستیم ادامه داد: اولین اقدام اولیه در خصوص تسریع در احداث زیرساخت‌های لازم انجام شده و یکی دو کارخانه که در این خصوص سرمایه گذارانی متقاضی بودند فعال شدند که در سال‌های آینده مشکل کمتری در این زمینه خواهیم داشت.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از رایریزنی با تعاون روستایی کشور در خصوص خرید سیب تولیدی استان برای تامین میوه شب عید هم خبر داد و گفت: در توافقی که با تعاون روستایی کشور و معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی انجام شده مقرر شد برای نخستین بار بخشی از سیب‌های تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد  برای تامین شب عید خریداری  شود.

معتمدی اضافه کرد: سازمان تعاون روستای کشور اقداماتی برای خرید سیب صنعتی کهگیلویه و بویراحمد انجام داده که پیش‌بینی شده امسال دو هزار ۵۰۰ تا سه هزار تن سیب صنعتی از باغداران استان خریداری شود.

وی فروش سیب‌های درجه دو و درجه سه باغداران استان را یکی دیگر از مشکلات آنان دانست و ادامه داد: تلاش می‌شود در فصل برداشت راهکارا‌های لازم برای رفع این مشکل نیز ارائه شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار