استاندار تهران با تاکید بر واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا گفت:همه دستگاه ها موظف شدند برای دز یاد آور بسیج شوند، یک فاصله دو ماهه در تزریق واکسن اتفاق افتاده بود و علت آن هم ساده انگاری مردم بود لذا مصوب شد همه دستگاه‌ها برای تزریق دز یادآور بسیج شوند.
کد خبر: ۱۰۵۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ 16 July 2022

استاندار تهران: همه دستگاه‌ها برای تزریق دز یادآور بسیج شوند

به گزارش تابناک تهران، محسن منصوری استاندار تهران امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار کرد: در شرایطی دولت سیزدهم شروع بکار کرد که مردم نگران شیوع این ویروس بودند که به همت دولتمردان و مردم مبارزه جدی در این زمینه انجام شد.

وی گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون، شاهد کاهش قابل توجه مرگ و میر و شیوع ویروس کرونا بودیم که در برخی روزها، شاهد صفر بودن تلفات جانی بودیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم مبارزه با ویروس کشنده کرونا بود، افزود: این موفقیت در حالی حاصل شد که برخی کشورهای اروپایی همچنان در حال دادن تلفات بودند.

منصوری با بیان اینکه در این دو تا سه ماهه اخیر مردم در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و واکسیناسیون در برخورد با این ویروس ساده انگاری کردند، گفت: این موضوعات موجب شد که کمی ابتلا به این بیماری افزایش یابد.

استاندار تهران بیان کرد: پس از مدتی آرامی در بحث بیماری کرونا مدتی است رشد نسبی در همه شاخص ها را شاهد هستیم، در بعضی از روزها آمار مرگ و میر ما دو رقمی شد که البته نمی توانیم بگوییم وارد مرحله بحرانی شده‌ایم ولی نگرانی‌هایی وجود دارد و باید آن را کنترل کنیم.

وی افزود: سفرهایی در ایان تابستان داشتیم و در آینده نزدیک سفر اربعین را داریم، لذا تمام تلاش بر این است که طوری مدیریت شود که به سفر اربعین آسیبی وارد نشود.

منصوری در مورد تصمیمات ستاد کرونا گفت: افرادی که هر گونه علائمی دارند حتما خود مراقبتی انجام دهند و وارد فضای جامعه نشوند، طبق گزارش‌هایی که داده شد میزان فراگیری و گسترش ویروس زیاد است، یعنی هر فرد ممکن است بین 16 تا 18 نفر را مبتلاء کند.

استاندار تهران با بیان اینکه بهترین کار بسیج شدن برای تزریق دز یادآور است، افزود: همه دستگاه ها موظف شدند برای دز یاد آور بسیج شوند، یک فاصله دو ماهه در تزریق واکسن اتفاق افتاده بود و علت آن هم ساده انگاری مردم بود و ترس از بیماری کرونا به حداقل رسیده بود لذا مردم کمتر برای تزریق واکسن مراجعه می‌کردند.

وی در انتها بیان کرد: تاکید نهایی بر استفاده از ماسک است، در مدت اخیر استفاده از ماسک در کشور و استان به حداقل رسیده بود و در خیلی از اماکن عمومی استفاده از ماسک به شدت کاهش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار